Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mobil kobles ikke raskt til WiFi


Anbefalte innlegg

Når jeg kommer hjem, bytter jeg fra mobildata til WiFi for å spare datakvoten og streame til Chromecast.
Har Xiaomi mobil med Android. Routeren er den som Altibox tilbyr. Hjemmesentral Modell FMG3542

Dette er en mindre irritasjon i hverdagen, men den bruker flere sekunder på å finne og koble seg til WiFi. Det skjer ikke umiddelbart når jeg aktiverer WiFi på mobilen, som jeg skulle ønske.

Er det noen innstillinger jeg kan endre? Som å ikke ha både 2.4GHz og 5GHz, men skru av den ene? Eller slå dem sammen, som det står er anbefalt? Vet ikke hvorfor dette valget ikke allerede er valgt, når de anbefaler det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å ha kontroll med om den er på 4G eller WiFi.

Har noe skikkelig dårlig WiFi på jobben, på toget og andre steder. Ønsker derfor at den ikke alltid er på.

Når jeg streamer i 4K hjemme vil jeg derimot ha WiFi. Fortrinnsvis uten å vente i flere sekunder når jeg bytter nett. Det går raskere andre steder.

 

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (18 minutter siden):

Jeg liker å ha kontroll med om den er på 4G eller WiFi.

Har noe skikkelig dårlig WiFi på jobben, på toget og andre steder. Ønsker derfor at den ikke alltid er på.

Når jeg streamer i 4K hjemme vil jeg derimot ha WiFi. Fortrinnsvis uten å vente i flere sekunder når jeg bytter nett. Det går raskere andre steder.

 

Du kommer ikke utenom tiden det tar å starte Wifi på telefonen. Du må jo ikke vente inne i menyen til du har koblet deg på hjemmenettverket heller.

Lenke til kommentar

Du kan jo sette opp om mobilen skal automatisk koble seg til kjente nett. Kjente nett er da nett du har koblet til tidligere. Du kan da ha automatisk tilkobling på nettet hjemme, men ikke ha det automatisk på nettet på jobb og tog. I innstillingene for et kjent nett på Android, kan du velge om den skal koble til automatisk eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...