Gå til innhold

Ny gaming PC hjelp


Anbefalte innlegg

Trenger en vurdering av denne PCen. Har tatt utgangspunkt i denne på komplett:

https://www.komplett.no/product/1244886/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-i180-epic-gaming-rgb#

Har gjort følgende endringer:

+Fractal Design Define 7 Mid Tower (sort)

+ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 OC

Intel Core i7-13700F Tray

Phanteks Glacier One 240M25

+Kingston FURY Beast RGB DDR5 4800MHz 32GB

+Kingston KC3000 M.2 2280 NVMe SSD 2TB

MSI MAG B760 Tomahawk WiFi Hovedkort

+ASUS TUF Gaming 850W Gold PSU

PCen skal brukes til spilling og film. Jeg liker også å spille med mods i Fallout 4 of Skyrim. Spiller mest RPG. Spiller også football manager med mange grafiske endringer, facepacks, logos, drakter osv.

Noe mer jeg burde endre på? Er det noe som kan nedgraderes? Ønsker en stille PC. Jeg bygger denne PC for å ha det i flere år fremover så hvis jeg bør legge til noen ekstra 100 lapper så gjør jeg det. Eller finnes det bedre tilbud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

850W psu er ikke det største som fins, det lønner seg å iallefall ha 1000W. Legg litt mer i den. Og sørg for at du kjøper et kabinett som gir best lufting pluss at det er det mest støvsikre. Støv bestemmer alt, søk opp kabinett som tar inn minst støv. Sett av en hel dag til å lete etter det mest støvsikre kabinettet. Når du har funnet det, del det her på forumet sånn at jeg også kan se på det.

Der hvor folk som regel feiler er for liten PSU eller feil kabinett.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar
48 minutes ago, SanneOrdForDeg said:

850W psu er ikke det største som fins, det lønner seg å iallefall ha 1000W.

4070 trekker vel maks 200-220w så her tror jeg faktisk 850w er mer enn tilstrekkelig. Men om man planlegger gjenbruk i senere pcer (eller oppgradering til eks 4090) er 1000w et tryggere valg.

Lenke til kommentar

Vurderer å bytte MSI MAG B760 Tomahawk til ASUS TUF GAMING B760-PLUS. Noen tanker rundt det? eller er forskjellen minimal?

edit: ser at ASUS TUF GAMING B760-PLUS har bla mulighet for optisk tilkobling hvis jeg har forstått det riktig. Og generelt bedre muligheter for audio tilkobling.

Hva med kjøleren? er det bra?

 

Endret av Dejan
Lenke til kommentar
Dejan skrev (21 minutter siden):

Vurderer å bytte MSI MAG B760 Tomahawk til ASUS TUF GAMING B760-PLUS. Noen tanker rundt det? eller er forskjellen minimal?

edit: ser at ASUS TUF GAMING B760-PLUS har bla mulighet for optisk tilkobling hvis jeg har forstått det riktig. Og generelt bedre muligheter for audio tilkobling.

Hva med kjøleren? er det bra?

 

Begge har S/PDIF output. Ellers så er kortene veldig like ser det ut til.

Lenke til kommentar
Dejan skrev (11 minutter siden):

Beklager, men den skjønte jeg ikke. Hva er bedre?

Jeg tenkte på DDR5 minne brikkene. Kanskje en av disse, som er 5600MHz mot de du har i listen som er 4800MHz.

Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB
2x16GB, AMD EXPO, CL 36

Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB

2x16GB, Intel XMP, CL 40

Lenke til kommentar

Hmm.. ser at prisen for den pakken jeg har bygget har i løpet av natten gått opp med 2000kr.

Hadde den i min handlevogn i går kveld til 24000kr. Når jeg gikk inn igjen i dag var den fjernet. Når jeg bygger akkurat samme pakken nå koster den 26000kr. 

Jeg tror jeg venter litt... 

 

Endret av Dejan
Lenke til kommentar
Dejan skrev (59 minutter siden):

Og nå har prisen gått opp med 350kr til. Lurer på om det han noe med kronekursen å gjøre?

Prisene går hele tiden litt opp eller litt ned. Jeg bestilte varer for nesten 30k i november i fjor, da gikk pakken ned med ca 2000kr fra en dag til neste. Måtte kansellere det første kjøpet og bestille på ny for å få tilbake mellomlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...