Gå til innhold

Hva bør jeg velge av PC?


Anbefalte innlegg

Hva bør jeg satse på når jeg skal ha best mulig prestanda når det kommer til 3D tegning (Fusion 360) samt rendering av filer og video? 

Spille gjør jeg aldri. Det går mest på videoredigering og 3D tegning samt generelt Adobe programmer. Raskest mulig samt pålitelighet er stikkordet. Hvilken CPU, skjermkort og ellers andre ting bør jeg velge? 

Maskinen må ha gode muligheter for oppgraderinger senere. 

Snakker da om stasjonær pc her altså. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (13 timer siden):

Hva bør jeg satse på når jeg skal ha best mulig prestanda når det kommer til 3D tegning (Fusion 360) samt rendering av filer og video? 

Spille gjør jeg aldri. Det går mest på videoredigering og 3D tegning samt generelt Adobe programmer. Raskest mulig samt pålitelighet er stikkordet. Hvilken CPU, skjermkort og ellers andre ting bør jeg velge? 

Til Fusion 360 trenger du ikke noe kraftig maskin, for du trenger ikke å rendre 3d tegningene slik du gjør for å få de printet. Du har sikkert mer en nok maskin for dette.

Om du spiller eller ikke bryr ikke maskinen seg om, hardwaren til å spille de mest krevende spillene i 1440p og 4K må du ha uansett. Sånn er det bare.

Hvilke Adobe programmer? Stor forskjell på å redigere bilder i LR eller PS og redigere video i Premier Pro.

 

GPU er dyrest. Valget er ditt, men til slike jobber ville jeg ha valgt Nvidia. 3000 eller 4000 serien. Fra 3070 og oppover?

CPU. AMD Ryzen 7000-serie. 3000-6000+ kroner

RAM 64-128GB med DDR5. 2000-4000+ kroner

MoBo fra 1500kr. Sjekk specs.

Husk å kjøpe stor nok PSU, 750W+. Koster 1000kr og oppover

 

Evt kjøpe en ferdigbygd med de delene du trenger.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...