Titanica Skrevet 12. september 2023 Rapporter Del Skrevet 12. september 2023 Hei, jeg installerte mint på en laptop i går. Installasjonen gikk fint, men den nekter å koble til Wi-Fi. Den finner nettverket, men etter at jeg har skrevet inn passordet, så står den en stund på "Configuration..." før vinduet med passord popper opp igjen. Det funker med kabel. Tips til løsning? (Jeg er nybegynner) Lenovo y530 (Intel Core i5-8300H prosessor 2.30GHz) Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 12. september 2023 Rapporter Del Skrevet 12. september 2023 Har du konfigurert norsk keyboard? Hvis ikke dette er korrekt så kan du bomme på de karakterene som skal være i passordet? Det kan selfølgelig være noe annet, men det er verdt å sjekke at dette er korrekt. 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. september 2023 Rapporter Del Skrevet 12. september 2023 (endret) To ting du kan prøve: 1. Slå av router i 1 minutt, og start den igjen. 2. Kjør disse kommandoene i konsole for å oppdatere Linux Mint til siste versjon: sudo apt update sudo apt full-upgrade Endret 12. september 2023 av Svein M 1 Lenke til kommentar
cacb Skrevet 12. september 2023 Rapporter Del Skrevet 12. september 2023 7 hours ago, Titanica said: Hei, jeg installerte mint på en laptop i går. Installasjonen gikk fint, men den nekter å koble til Wi-Fi. Den finner nettverket, men etter at jeg har skrevet inn passordet, så står den en stund på "Configuration..." før vinduet med passord popper opp igjen. Det funker med kabel. Tips til løsning? (Jeg er nybegynner) Lenovo y530 (Intel Core i5-8300H prosessor 2.30GHz) Ser ut som om det kan være løsninger her (muligens) https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=292584 Jeg bruker ikke mint selv, så vet ikke mer Her er en fersk tråd https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=292584 1 Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 12. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2023 cacb skrev (1 time siden): Ser ut som om det kan være løsninger her (muligens) https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=292584 Takk. Skal ta en titt på den. Min finner nettverket, den bare klarer ikke å koble til. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 12. september 2023 Rapporter Del Skrevet 12. september 2023 3 minutes ago, Titanica said: Takk. Skal ta en titt på den. Min finner nettverket, den bare klarer ikke å koble til. Da er passordet feil. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. september 2023 Rapporter Del Skrevet 12. september 2023 Det er vel passordet til wifi det spørres etter (?) Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 13. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2023 tingo skrev (15 timer siden): Da er passordet feil. Nei, det er et enkelt passord, og jeg har skrevet det inn riktig. (Slettet nettverket fra mobilen og koblet til igjen for å være helt sikker på at det var det riktige). Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 13. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2023 Svein M skrev (14 timer siden): Det er vel passordet til wifi det spørres etter (?) Ja, selv om jeg har skrevet inn det riktige passordet. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. september 2023 Rapporter Del Skrevet 13. september 2023 (endret) Gå inn på konfigurasjon av wi-fi og se at passordene er der, og at det er valgt å lagre passord for brukeren. "WPA/WPA2 Personal" må være valgt om det er det nettverket ditt bruker. Endret 13. september 2023 av Svein M Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. september 2023 Rapporter Del Skrevet 13. september 2023 Hei. Har du valgt riktig krypteringsmetode? Det er viktig at du gjør også bruker du forhåpentligvis WPA/WPA2/WPA3 og ikke WEP. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. september 2023 Rapporter Del Skrevet 13. september 2023 (endret) TS, her er en test du kan gjøre: sett opp internettdeling på mobilen din, og la laptopen med Linux Mint prøve og koble seg til den. Endret 13. september 2023 av tingo rettet en skrivefeil Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 17. september 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2023 Svein M skrev (På 13.9.2023 den 12:49 PM): Gå inn på konfigurasjon av wi-fi og se at passordene er der, og at det er valgt å lagre passord for brukeren. "WPA/WPA2 Personal" må være valgt om det er det nettverket ditt bruker. Passordet er lagret, og den står på wpa/wpa2. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. september 2023 Rapporter Del Skrevet 19. september 2023 Det kan vel skje at en må bytte wifi kort eller bruke en usb-wifi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå