Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Altibox og WiFi på hytta


Anbefalte innlegg

Hei!

Gamlefar er møkka lei at han ikke får spilt av noe fra Altibox-appen på TVen på hytta. Han har kjøpt HDMI-lightning, men Altibox-appen tillater ikke strømming over til en annen enhet. Løsningen er da at alle må samles rundt iPaden for å se noe annet enn NRK. Finnes det noe alternativ for å spille det av fra iPhone/Pad til TV som ikke krever WiFi?

Alternativ 1: Kan jeg lure Apple TV/Chromecast til å tro at jeg har WiFi, og strømme over WiFi? Hvilken dings må jeg i så fall kjøpe? I følge Altibox tillater de strømming over Apple TV og Chromecast. 

Alternativt 2: Jeg vurderer å kjøpe ubegrensa abonnement hos TalkMore. Kan jeg dytte dette inni et hvilkensomhelst aliexpress trådløst bredbånd, og heller strømme direkte fra denne på Apple TV/Chromecast? Noe mer jeg bør tenke på her?

 

Og til slutt; hva er det jeg ikke har tenkt på - eller hvorfor er en av planene mine dumme? På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før jeg fikk mobilt bredbånd fra Telenor hadde jeg i et års tid abonnementet data frihet (tror det het det) fra ice. Kostet 99,-/mnd for 1000Gb data, i tillegg til ordinært månedsabonnement.

da brukte jeg mobilen som trådløst aksesspunkt og vi så på tv via Apple-tv boks. Vi andre surfet på nettet med nettbrett samtidig.

fungerte glimrende. Eneste grunnen til at vi gikk over til fast bredbånd var fordi vi ønsket kamera og temperaturovervåking når vi ikke var på hytta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...