Gå til innhold

Kjøpe Komplett-PC


Anbefalte innlegg

https://www.komplett.no/product/1244897/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-a194-epic-gaming-rgb-starfield-edition

Er denne PCen ett godt kjøp? Evt noen endringer?

Tenker i hovedsak 1440p spilling. Og blir vel stort sett Starfield i første omgang. Muligens Baldur's Gate 3 etterhvert.

Noen skjermer som anbefales? 1440p/140hz+ Litt usikker på hvordan PCen der takler 4k i spill som Starfield med spillbart og stabil fps (40++). Hørt det spillet er noe dårlig optimalisert dog.

27" tommer er nok mest å foretrekke kanskje. Curved 32"+ skjermene ser jo litt fett ut også da. Mye har endra seg sia jeg kjøpte 24" 60hz skjerm sist for ca 10 år siden... 😛

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, ReaveЯ said:

Hvorfor? Kingston Fury Beast rammene er noen av de beste utifra lister jeg har sett på. Hva er det med MSI? Dyrt nok å velge noe annet til 1000+ ekstra

Jeg har opplevd at Kingston-produkter har dødd på seg, litt oftere enn andre produkter. Samme med MSI.

Om du vil følge mitt råd eller ikke, er selvfølgelig opp til deg selv. Jeg har mine opplevelser, og du har sikkert dine.

Lenke til kommentar

Hei. Man har forskjellige erfaringer og man kommer med råd uti fra det, men hvis du mener at Kingston er noe av de beste brikkene man får tak i, så er det bra.

Personlig ville jeg nok gått for Corsair RAMBrikker og Samsung SSD, men jeg skjønner ikke hvor man har vært hen og hva man har tenkt på når man satt opp de PC`ene der. En har 650 Watt Strømforsyning og den andre har 750 Watt? Og sånn for sikkerhetsskyld Gold? Hva tenkte man da?

Lenke til kommentar

For meg så er det ikke så viktig om det er Kingston, MSI eller noe annet.

Om du skal kjøpe på Komplett så har jeg følgende tips:

Se om der er gode valg for å oppgradere RAM til en grei pris, eller kjøp det de har og oppgrader den selv senere.

Se om der er gode valg for å oppgradere SSD  til en grei pris, eller kjøp det de har og oppgrader den selv senere.

Se om der er gode valg for å oppgradere strømforsyning  til en grei pris.

Vent til der er en maskin du liker på tilbud.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
3 hours ago, hocanee said:

Ferdigbygde pc'er er aldri et godt kjøp.

Veldig feil.

Jeg kjøpte en ferdigbygget Komplett-PC i romjula, og sparte over 3000,- ift hvis jeg skulle kjøpt enkeltdelene selv, og satt dem sammen. PCen er bygget ut fra mine egne valg, innenfor valgene Komplett ga meg. Maskinen er dønn stabil, og så og si akkurat slik jeg ville ha den.

Ferdigbyggede PCer fra Asus, HP osv kan nok diskuteres om de er bra eller ikke, ja. Men det blir altså noe helt annet når man selv kan være med og bestemme komponentene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...