Gå til innhold

Inkassokrav fra One.com.


Anbefalte innlegg

Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff).

Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lyncs skrev (1 time siden):

Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff).

Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet?

Finansklagenemnda evt Forbrukerrådet er rette instans lykke til 

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (5 timer siden):

Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff).

Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet?

Hvilke tjenester gjelder dette? Abonnement? Bindingstid? Er avtalen avsluttet på riktig måte iht avtalen? Er avslutning av avtalen bekreftet fra leverandør?

Hvis kravet er gått til inkasso, må du informere om at kravet bestrides. Dette forutsetter at avtalen er korrekt avsluttet.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Lyncs said:

Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff).

Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet?

Gjør alt skriftlig,og for all del legge igjen en review på trustpilot.

https://uk.trustpilot.com/review/www.one.com?stars=1

En del andre som ser ut til å slite med dette selskapet.

Lenke til kommentar
zanta skrev (3 timer siden):

Hvilke tjenester gjelder dette? Abonnement? Bindingstid? Er avtalen avsluttet på riktig måte iht avtalen? Er avslutning av avtalen bekreftet fra leverandør?

Hvis kravet er gått til inkasso, må du informere om at kravet bestrides. Dette forutsetter at avtalen er korrekt avsluttet.

Jeg har fått krav fra Intrum med gebyrer og trussel om inkasso. Jeg fikk følgende svar fra dem:

-----------------

Viser til din henvendelse.

Vi vil informere at det er ikke mulig å si opp per telefon, mail, brev eller lignende. Enten via abonnementssidene eller som over om man ikke får logget inn.

For å si opp: https://help.one.com/hc/no/articles/115005596165-Hvordan-sier-jeg-opp-uten-å-bruke-oppsigelseslinken

Vi avventer betaling iht vedlagt giro. Ved manglende betaling sak vil gå videre.

 

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (5 minutter siden):

Vi vil informere at det er ikke mulig å si opp per telefon, mail, brev eller lignende. Enten via abonnementssidene eller som over om man ikke får logget inn. For å si opp: https://help.one.com/hc/no/articles/115005596165-Hvordan-sier-jeg-opp-uten-å-bruke-oppsigelseslinken Vi avventer betaling iht vedlagt giro. Ved manglende betaling sak vil gå videre.

For meg ser det ut som om du ikke har avsluttet avtalen på riktig måte. Frem til du gjør dette, må du selvsagt betale for tjenesten du har bestilt.

Lenke til kommentar

 

Lyncs skrev (19 minutter siden):

Jeg har fått krav fra Intrum med gebyrer og trussel om inkasso. Jeg fikk følgende svar fra dem:

-----------------

Viser til din henvendelse.

Vi vil informere at det er ikke mulig å si opp per telefon, mail, brev eller lignende. Enten via abonnementssidene eller som over om man ikke får logget inn.

For å si opp: https://help.one.com/hc/no/articles/115005596165-Hvordan-sier-jeg-opp-uten-å-bruke-oppsigelseslinken

Vi avventer betaling iht vedlagt giro. Ved manglende betaling sak vil gå videre.

 

 

zanta skrev (12 minutter siden):

For meg ser det ut som om du ikke har avsluttet avtalen på riktig måte. Frem til du gjør dette, må du selvsagt betale for tjenesten du har bestilt.

Se punktene under 'Oppsigelse' her så taler det for at disse kravene for oppsigelse kan være ugyldige https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-avtalevilkar-digitale-tjenester

Lenke til kommentar
  • Innelåsende vilkår/mekanismer

    Andre vilkår eller mekanismer som urimelig hindrer forbrukeren fra å bytte leverandør vil også kunne være ulovlig, for eksempel krav om at oppsigelse må skje på bestemte måter. I tillegg vil krav til kjøp av en tjeneste for å få en annen kunne utgjøre en urimelig kobling.

 

https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/internett-tele-og-tv

Usikker på om dette gjelder i din sak, men verdt å sjekke ut. Er det ulovlig kan du trygt bestride faktura og kjøre saken i rette instanser.

 

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Lyncs said:

Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff).

Du har altså sagt opp med mail men burde ha gjort det på MinSide.

Har de aldri svart på mailen? Hvis du fikk ett svar på dine mails, så kan jeg tenke meg at det sto noe veiledning om bruk av MinSide der - selv om mailene var automatiske svar.

Hvilken mailadresse har du brukt? Hvor fikk du den fra? Var den spesifikk nok? "[email protected]" eller "[email protected]" eller "[email protected]" 🙄 ?

Jeg er selv kunde der og ser nå på "Contact us" og finner ikke noe epostadresse der i det hele tatt - kun svarskjema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...