Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kastet sykkel ved leie av bolig


oglabar

Anbefalte innlegg

Situasjonen er: I slutten av juni ble det levert en lapp i postkassen om at beboerne må ta bilde av sykler for å vise at de tilhører beboerne. Dum som jeg var glemte jeg å sende bilde. Men det sto ingen advarsel om at syklene ville kastes om de ikke ble fotografert og sendt inn. Nå ser jeg at sykkelen min er borte og antar at utleier har kastet den. Før jeg tar kontakt med dem, hva er rettighetene mine her? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro du har gode rettigheter, noen har tross alt tatt dine eierandeler. Du kan kreve erstatning eller anmelde og forfølge kravet på "normal måte", hvordan man enn gjør det.

For å styrke saken din mot utleier, ville jeg først spurt de om de har fjernet sykkelen din. Uten bekreftelse så kan det alltids hevdes at noen andre må ha tatt den.

Jeg antar at sykkelen har stått på et sted som vanligvis er dedikert til sykkelparkering og at du har hatt lov til å ha sykkelen der. Hvis sykkelen har stått et sted hvor du ikke har lov til å stå, så har sykkelen vært hensatt og eier av området har grunnlag for å fjernet hensatte ting.

De fleste som rydder opp vet man kan ikke bare kaste ting uten videre. I praksis blir tingene ofte oppbevart i mange måneder eller et år før det kastes. Særlig når man rydder fellesområder for ting som er ment å stå der, så må man være varsom. Hvis utleier ikke er helt idiot så er sykkelen oppbevart et sted, bare beklag sen reaksjon og etterlys sykkelen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...