Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rar følelse i ørene, fjerne ørevoks?


Gjest d3528...300

Anbefalte innlegg

Gjest d3528...300

Har den siste uken hatt litt rar følelse i ørene, gjelder begge men det varierer veldig. Av og Til bare det ene, mens noen ganger samtidig.

Ikke akkurat smerter, men bittelitt vondt, kløe og nesten kiling. 

Dott aktig også av og til.

Har alldri spylt ørene for ørevoks tidligere, så kanskje jeg skal prøve det?

Gjøre det selv eller gå til lege og få gjort det der?

Skal sies at jeg var på konserter litt før dette, og såg at øreproppene var fulle av ørevoks etter siste dagen, så tenker at dem kan ha bidratt med og presse ørevoks lengre inn i øret? 

Takker for tips! 

Anonymous poster hash: d3528...300

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legen kan foreta en øreskylling, men du vil nok komme langt med ørerens som fåes kjøpt på apoteket. 

Bruker sjøl Revaxør med (u)jevne mellomrom. Tilter hodettil sida, fyller øret opp, lar det virke alt fra 20-30 minutter og bruker medfølgende ballong og skyller med lunka/varmt vann. 

Om du bestiller en øreskylling, så tror jeg legen uansett ber deg om å gjøre det der daglig to-tre dager i forveien. 

Lenke til kommentar

Sidan du har komt til det punktet at dette er ei plage som ikkje berre er irriterande men også vondt så vil eg anbefale å til legen før du prøver å løyse dette sjølv.

Ikkje at det er ein stor fare for at du gjere ting verre, men det er alltid ein fare for at ender opp med å for eksempel presse voksen lenger inn. Det kan også være andre ting enn øyrevoks som er problemet slik at du treng anna behandling.

Øyreskylling er fint til "vedlikehold" og der det er ei kjent plage som du veit nøyaktig korleis du skal løyse, men sidan det er litt vondt og du ikkje er heilt sikker på kvifor så bør du få ein lege til å sjekke for deg.
Det er heilt unødvendig og i aller aller verste fall pådra deg ein hørselskade fordi du prøver å ordne opp sjølv utan å kunne sjå kva som eigentleg foregår inne i øyret ditt.

Lenke til kommentar
Gjest d3528...300

Prøvde ''Revaxør'' i dag.

Lot det ligge i ca 1 time før jeg skylte det ut.

Føler venstre øre er mye bedre nå, mens høyre ble verre 😛
 

Ringer legen på mandag tror jeg. 

Anonymous poster hash: d3528...300

Lenke til kommentar
Gjest d3528...300

Var og sjekket hos legen nå.

Var vist stappa med ørevoks i begge ørene ja.

Skal bruke en olje fra apoteket hver kveld frem til fredag og så til legen igjen for skylling. 

Anonymous poster hash: d3528...300

Lenke til kommentar
Gjest d3528...300 skrev (2 timer siden):

Var og sjekket hos legen nå.

Var vist stappa med ørevoks i begge ørene ja.

Skal bruke en olje fra apoteket hver kveld frem til fredag og så til legen igjen for skylling. 

Anonymous poster hash: d3528...300

Og så beholder du gummiballen fra medisinen og skyller regelmessig med varmt vann. Det tar bare noen sekunder når du dusjer. Da burde det holde seg rent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...