Gå til innhold

Too good too go - erfaringer i Oslo?


Gaea

Anbefalte innlegg

Del gjerne dine erfaringer. Hvor hentet du fra, hva fikk du og var du fornøyd. Del gjerne bilde om du har! 

Jeg har selv brukt Too Good Too Goo siden jeg ble gjort oppmerksom på appen i 2017. 

Hvis noen har erfaringer med noe annet enn bakeri ønsker jeg svært gjerne å høre litt om det, f.eks hotellfrokost, restaurant etc. 

Mine anbefalinger om sted:

Baker Hansen St. Hanshaugen

Baker Hansen Haakon VI gate

Samson Gimle

Grains Frogner

Alle disse syntes jeg fikk mye for pengene, god mat, stort sett variasjon mellom kvalitetsbrød, påsmurt og søtbakst. Hos Baker Hansen Haakon VIs gate fikk jeg i tillegg smoothies en gang :D

Disse har jeg ikke vært så fornøyd med:

- Åpent Bakeri Frydelund

- Åpent Bakeri Tranen 

-  Baker Hansen Oscars gate

Mener å huske at det dreide seg om smakløs mat og/eller lite for pengene (sammenlignet med andre Too Good Too Go poser). 

Endret av Gaea
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Too good to go er jo et bra tiltak for å redusere matsvinn, selv om majoriteten av matsvinn skjer hos forbrukerne. Skulle nesten vært lansert en Too good to go private edition så man kunne reddet naboens mat.

For min del har jeg bare testet appen en gang, og sånn jeg ser det er det for mye mel og korn-basert mat, noe jeg aktivt unngår for å ikke legge på meg. Konseptet passer nok bedre for de som greit tåler det og som vil ha noe godt til kaffen.

Det er jo karakterer i appen for de ulike butikkene, så det er vel en grei veileder.

Sjekket nettopp lokalt her, og de som er kjipe i forhold til hva du betaler får trekk i karakterene sine.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har brukt det noen ganger hos W.B. Samson. Man får voldsomme mengder søt gjærbakst for en billig penge. Av og til har det vært med et brød også, men som regel går det i boller og sånt. 

Vi har fryst det ned og spist det over tid. Greit nok å ha litt kaffekos i fryseren, men TGTG er ikke noe vi pleier å bruke. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gaea skrev (På 28.7.2023 den 7:25 PM):

Del gjerne dine erfaringer.

Har prøvd meg på litt bakevarer fra forskjellige matbutikker. Meny og Joker mener jeg. Oftere enn ikke har maten vært Good to Go. Men kanskje en idé å bruke disse bakeriene neste gang jeg er i storbyen. Noen tid på dagen det er lurest å sjekke?

Lenke til kommentar

Hmm, det er vanskelig å svare på fordi det varierer veldig fra sted til sted. Men du bør sjekke midt på dagen/tidlig kveld tror jeg.   

Jeg må forresten tipse om Bake Me Up på Solli, fikk helt ekstreme mengder bakst der forrige gang.  Det holdt for flere dager. Dette fikk jeg: En stor påsmurt baguette, en påsmurt sandwich, mange rosinboller, mange sjokoladeboller, muffins, en sjokoladecookie, rundstykke, en hel pizza, flere croissanter, noe bakst med skinke inni og mer til. De har veldig god score der, 4,6/5 så anbefaler de på det sterkeste! Nå har jeg bare hentet der en gang, men det frister i hvert fall til gjentakelse der :)

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 7.10.2023 den 12:20 AM):

Har prøvd meg på litt bakevarer fra forskjellige matbutikker. Meny og Joker mener jeg. Oftere enn ikke har maten vært Good to Go. Men kanskje en idé å bruke disse bakeriene neste gang jeg er i storbyen. Noen tid på dagen det er lurest å sjekke?

Anbefaler å sjekke dagen før, - det blir ofte åpnet for salg ca et døgn før henting.

Du kan filtrere når tid på dagen du vil hente. Noen hoteller har rester etter frokostbuffeter. Ellers er det stort sett henting på kveldstid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...