Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Mikrohus


Anbefalte innlegg

Jeg kom i snakk med noen her om dagen så diskuterte vi mikrohus, vi fleipet om at det hadde vært perfekt for forholdet å ha hvert sitt ved siden av hverandre, og da dukket spørsmålet opp: er det lov å ha to mikrohus på samme tomt?

Også, ut av nysgjerrighet: Er der noen her inne som bor/eier mikrohus? Har dere gjort dere noen erfaringer ved å bo i ett?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LeGranDuc skrev (3 timer siden):

Problemet er og finne tomt til en overkommelig pris.

er ikke noe problem å finne fine tomter til overkommelig pris.
Man må bare se lengre en oslogryta.
4mål med fiskerettigheter i et ørretvann.
0-30 20-30 minutter fra nærmeste flyplass med direkte fly til hellas og tyskland.
Masse godt betalte arbeidsplasser i alle retninger.
Høres det dyrt ut?
68tusen pluss jobben med å rive det gamle huset.
Vann, strøm og kloak ligger klart.

Endret av Eskove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (17 timer siden):

68tusen pluss jobben med å rive det gamle huset.
Vann, strøm og kloak ligger klart.

Om man skal rive det gamle har jeg hørt at det beste er å ta kontakt med brannvesenet og få demxtil og trene på pipebrann i huset. Da får du huset fjernet veldig billig.

Lenke til kommentar
Dolg_313 skrev (31 minutter siden):

Om man skal rive det gamle har jeg hørt at det beste er å ta kontakt med brannvesenet og få demxtil og trene på pipebrann i huset. Da får du huset fjernet veldig billig.

her er det faktisk ikke sikkert det er noe å spare.
Jeg vet om brannvesen som tar over 60 lapper for å brenne ned hus.
Det er så mange som ønsker å få husene fjernet på dette viset at dem kan velge og vrake i hus.
Derfor må som regel huseier betale ALLE utgiftene dem har på denne øvelsen pluss litt til.
Overtid, diesel, slitasje på utstyr etc er ikke billig.

Og brenner du det ned må du etterpå bruke masse penger på å få vekk aska og restene.
Blir fort dyrt.
Så har man en normalt god helse, en bil og en henger kan det fort være billigere å rive selv, om ikke huset er stort da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LeGranDuc skrev (19 timer siden):

Jeg og sitter med tanker om og bygge minihus. (50kvm ish)

Problemet er og finne tomt til en overkommelig pris.

Jeg tenker også dette, for å frigjøre lån.

Jeg har tomt, men problemet mitt er å finne seriøse aktører som kan sette opp enten nøkkelferdig eller EL-klart til en fornuftig penge.

Vanlige entrepenører leverer hinsides priser, og de utenlandske modulhus-produsentene syntes jeg er litt vanskelig å bli trygg på.

Hvilke type boliger der du på?

Lenke til kommentar

Ser ikke på noen spesielle, men så et på finn for noen uker siden som var ganske bra. Måtte "bare" ha flyttet en vegg og fått på plass normalt kjøkken. Dette lå ute til ca. 1 mill.

Ser for meg og måtte betale rundt 1.5mill for huset. Det er iallefall et håp.

Har sett mangen modeller fra et firma som holder til i Grimstad.

Lenke til kommentar
LeGranDuc skrev (20 timer siden):

Ser ikke på noen spesielle, men så et på finn for noen uker siden som var ganske bra. Måtte "bare" ha flyttet en vegg og fått på plass normalt kjøkken. Dette lå ute til ca. 1 mill.

Ser for meg og måtte betale rundt 1.5mill for huset. Det er iallefall et håp.

Har sett mangen modeller fra et firma som holder til i Grimstad.

Fleksihus?

Ja, der finnes noen billige varianter, men har du sett på de i virkeligheten? Jeg har ikke det, men på noen bilder ser det mere ut som en campingvogn enn et hus. På andre bilder ser det veldig bra ut.

Det er et annet problem, å få se realiserte prosjekter, der det faktisk bor folk året rundt. Og boligen faktisk er godkjent som helårs.

Jeg skulle også kunne tenkt meg å klare hus pluss grunnarbeid under 2 mill.

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...