Gå til innhold

Er protestantismen den eneste riktige religionen?


Anbefalte innlegg

O3K skrev (12 minutter siden):

Mente du å egentlig skrive «et reelt valg»?

Jeg ment at man ikke kan sitte på gjerdet og dingle.(klossete formulert, beklager)

O3K skrev (12 minutter siden):

Men når det viser seg at flere av disse omtaler Jesus og de første kristne som særdeles usympatiske personer, så blir tonen en helt annen

Ingen tone fra min side, jeg gjorde det klart at det var forutsagt at de kristne skulle bli hatet.

Lukas: Dere skal til og med bli overgitt av foreldre, brødre, slektninger og venner, og noen av dere skal bli drept. Og dere skal bli hatet av alle på grunn av mitt navn.

Ikke rart de ble omtalt som sitert tidligere.

Endret av HvemFormetMeningeneDine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HvemFormetMeningeneDine skrev (1 time siden):

Jeg ment at man ikke kan sitte på gjerdet og dingle.(klossete formulert, beklager)

Ingen tone fra min side, jeg gjorde det klart at det var forutsagt at de kristne skulle bli hatet.

Lukas: Dere skal til og med bli overgitt av foreldre, brødre, slektninger og venner, og noen av dere skal bli drept. Og dere skal bli hatet av alle på grunn av mitt navn.

Ikke rart de ble omtalt som sitert tidligere.

Her tror jeg du sikter til Luk.12.49-53 - etter på leser du ; Å tyde tiden.... 

Gjør det!

Lenke til kommentar
afterall skrev (6 timer siden):

Kan du forklare dette mer? 

sitte på gjerdet

OM FUGL ELLER MINDRE DYR

 stå rolig

; være i hvilestilling:

EKSEMPEL

myggen sitter på armen din

[rypesteggen] flaksed kaglende, forskræmt fra den knart, hvor han sad gemt 
https://naob.no/ordbok/sitte

sitte på gjerdet - vente med å ta standpunkt Mange velgere 
https://no.thefreedictionary.com/gjerde

Endret av HvemFormetMeningeneDine
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (36 minutter siden):

sitte på gjerdet

OM FUGL ELLER MINDRE DYR

 stå rolig

; være i hvilestilling:

EKSEMPEL

myggen sitter på armen din

[rypesteggen] flaksed kaglende, forskræmt fra den knart, hvor han sad gemt 
https://naob.no/ordbok/sitte

sitte på gjerdet - vente med å ta standpunkt Mange velgere 
https://no.thefreedictionary.com/gjerde

Jeg er veldig glad for at du (forhåpentligvis) ikke er lærer, fordi du er ikke særlig flink til å kommunisere :)

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (4 minutter siden):

Nå er det vel uansett dumt å kommunisere over internett, det beste er å se hverandre i øynene når man kommuniserer, derav utallige misforståelser og lettkrenkede mennesker på internett. 🫡

Enig! Skulle gjerne spurt deg igjen og igjen over en kopp kaffe om en faktisk kan velge hva en tror på, og bedt deg forklare hvorfor. Da kunne du heller ikke dratt frem irrelevante biblelsitater stadig vekk. Eller, du kunne, men det hadde sett litt dumt ut om du ble sittende å bla febrilsk i bibelen din :)

Edit: Krenket tror jeg ikke noen har blitt. Jeg tror heller jeg (og sikkert andre) er mest oppgitt av hvor uredelig og uærlig du er i en diskusjon :)

Endret av afterall
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er kristen, og for så vidt protestant men mener det er mye feil* med protestantismen som katolisismen gjør langt bedre. Og jødedommen og, har alvorlig vurdert konvertering men jeg tror jo på Kristus så det blir litt vanskelig, pluss tullet med grisekjøtt.

Mener folk av forskjellige religiøse tolkninger burde diskutere oftere, vennskapelig, for å finne gode tolkninger, dette er dessverre gjerne vanskelig å gjennomføre. Har fine diskusjoner med en annen kristen som er mer konservativ enn meg og vi er mye uenige, men på høflig, hyggelig og vennskapelig plan. Har også hatt fine samtaler med en liberal muslimsk kvinne.

*=f.eks. misforståelsen av ordet «tro». Det handler ikke om å ha perfekt tro, altså nærmest være en ekstremist. Det handler om å være tro, altså trofast, mot Gud. Det er det det opprinnelige hebraiske ordet, og den opprinnelige greske oversettelsen, betyr: trofast. 
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...