Gå til innhold

Laptop til far, Budsjett 5-6.000 kr


Anbefalte innlegg

Far skal ha ny laptop, Ønsker en som er minimum 15 tommer. Den brukes ikke mye uten lader tilkoblet så batteriet trenger ikke å være bra. 

Selv har jeg ikke peiling på laptop specs, Så hva er den beste laptopen til rundt 6.000 kroner?

 

Skal brukes til streaming, nettbank, lagring av bilder og andre lite krevende oppgaver.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør slik i nettbutikker:

-Sorter på 15" og større.

-Velg oppløsning 1920x1080.

-Velg minimum 256GB SSD, helst 512GB

 

Det siste er litt mer graving, men finn skjerm type. Styr unna alt som heter TN, velg IPS, VA, OLED osv.

TN gir forferdlig innsynsvinkel og forferdelige farger, mye nyanse som blir borte.

Så velg ett kjent merke, så er det bare å kjøre på. Det kan være en fordel med USB C for lading, men har dette selv på min bærbare hjemme, og syntes kontakten sitter forferdelig dårlig. Det er en Asus Zenbook OLED, hvor USB C kontaktene kommer rett i en design knekk på chassiet på den, slik at den øvre delen har mer støtte en den nedre. Jeg syntes de runde sitter veldig mye bedre. Men nå er jeg elektrikker, og er ikke så begreistret for USB C dine tynne kontaktpinner og mye strøm som sendes igjennom der. Men det funker nok.

 

Jeg fulgte det jeg skriver over på en bærbar til jobben som jeg bruker til diverse programmering. Det var en fra Acer, og har hatt den nå i 5 år, og funker like fint, og er like kjapp i bruk som når den var ny. Det var den billigste laptoppen jeg fant hos Komplett den gangen med 1080 oppløsning.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 minutt siden):

Den ser bra ut ja. Lenovo lager bra PCer.

Har rundt ladeplugg, samt full HDMI og SD kortleser (gjør det enkelt å flytte f.eks. bilder fra egne kameraer).

Har også IPS skjerm som er bra.

Er jo også satt ned 3000,- denne uken ser det ut til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...