Gå til innhold

Tengri - sekter, Gud - sønn, RELATINISERING: Ein


Anbefalte innlegg

-C64- skrev (52 minutter siden):

"Og hvorfor skal vi bry oss om dette? Hvorfor skal vi tilbe noen som helst?"

 

Fordi hvis det finnes en Gud, så er det naturlig at vi gjør som Gud sier, not? Og bevisene for Gud er gode nok. Men "hvorfor" tilbe? Fordi Jesus ga oss muligheten for evig liv, fremfor å måtte ta straffen vår selv og evig fortapelse? Ingen andre religioner/guder kan ta straffen for deg.

Jeg synes logikk om at en transcendental skaper er nødvendig, for eksistens av himmel og jord, som religiøs ordlyd ville være, er enkelt å forstå. (Jeg tror ikke det er "gud" dog, men Ein, og Koranen åpenbaringen).

Fred.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
of EIN skrev (18 minutter siden):

Jeg synes logikk om at en transcendental skaper er nødvendig, for eksistens av himmel og jord, som religiøs ordlyd ville være, er enkelt å forstå. (Jeg tror ikke det er "gud" dog, men Ein, og Koranen åpenbaringen).

Presenter gjerne en syllogisme, eller en annen form for logisk argument om at en transcendental skaper er nødvendig. Siden du ser ut til å være opptatt av logikk, så forventer jeg et argument som har sanne premisser og er logisk gyldig (engelsk: valid and sound).

Eller er dette enda en påstand du ikke kan begrunne?

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

Spørs vel egentlig hva disse gudene vil kommandere oss til å gjøre. Mange av disse gudene ser ut til å ha ganske menneskelige trekk, maktsyke blant annet ser ut til være et fellestrekk ved mange av disse gudene, jeg tror ikke vi skal høre så altfor mye på dem, og hvertfall ikke de som påstår å snakke for disse gudene.

 

Ja, en bør se på hva de vil ha oss til å gjøre. I be om tilgivelse for våre synder sier bibelen. Ikke så veldig komplisert og farlig hva? Og vi er skapt i Guds bilde, så om Gud har menneskelig trekk burde være veldig åpenbart. Og hvis det finnes en Gud med all makt, og mulighet til gi evig liv fremfor fortapelse, så mener du at det ikke er ved å lytte? Fortapelse er like greit mener du? Ellers snakker vel ikke noen "for" disse gudene, men gjengir hva som er sagt.

Lenke til kommentar
2 hours ago, of EIN said:

Jeg synes logikk om at en transcendental skaper er nødvendig, for eksistens av himmel og jord, som religiøs ordlyd ville være, er enkelt å forstå. (Jeg tror ikke det er "gud" dog, men Ein, og Koranen åpenbaringen).

Fred.

Hvorfor velger du å ikke tro på en Gud, når du ser logikken i at det finnes en skaper? 

Får jeg lov å tippe? Du ser at om du aksepterer Gud finnes, så blir du samtidig ansvarlig for dine handlinger? 

Koranenes Gud (Allah) er bibelens Lucifer. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Capitan Fracassa said:

For det første, er det langt fra sikkert at det finnes noen gud.

For det andre, så er det langt fra naturlig at vi skal gjøre som en gud sier, like lite som det er naturlig at vi skal gjøre som en ond diktator sier.

Her er jeg åpenbart helt uenig.

Det var jo (i følge Bibelen) gud selv som har funnet på og bestemt denne urettferdige straffen og evige fortapelsen, så jeg ser fortsatt ingen grunn til å tilbe gud for først å finne på en slik urettferdig straff, for deretter å finne på nye regler som gjør at noen utvalgte slipper denne straffen.

"For det første, er det langt fra sikkert at det finnes noen gud."

 

Jo, Vi ser avansert informasjon i genom og avansert maskineri i celler. Noe vitenskapen ene og alene har observert fra et intellekt. Hva som kan observeres og testes er det vi kaller vitenskap. Så vi er sikker på at et intellekt var her og skapte alt. Et intellekt vi kaller.. Gud.

 

"For det andre, så er det langt fra naturlig at vi skal gjøre som en gud sier, like lite som det er naturlig at vi skal gjøre som en ond diktator sier."

 

For noe tull. Har Gud skapt alt, så er Gud eier av alt, og kan gjøre med sitt hva han vil. Gud har ikke skapt et demokrati sammen med oss som ikke har noe makt.

 

"Det var jo (i følge Bibelen) gud selv som har funnet på og bestemt denne urettferdige straffen og evige fortapelsen, så jeg ser fortsatt ingen grunn til å tilbe gud for først å finne på en slik urettferdig straff, for deretter å finne på nye regler som gjør at noen utvalgte slipper denne straffen."

 

Ja, Gud som har skapt alt, og eier alt, bestemmer selv over sitt skaperverk, på samme måte som du bestemmer over hva du skaper. Du er en del av skaperverket. Også her på jorden har vi domstoler, og dømmer kriminelle, men hvis Gud gjør dette, så er det en "diktator"? Ser du noe logikk i det? Er Norge et diktatur siden vi også dømmer kriminelle? Gud har ikke funnet på nye regler som gjør at noen slipper straffen, hvor hentet du den ideen fra? Gud ga oss de 10 bud, det er loven, og dem vi dømmes etter før som nå. Jesus kom derimot for å betale straffen (ta straffen på seg) for de som aksepterer ham og stoler på ham. Hvis jeg betaler fartsboten din feks, betyr det at du slapp straff, eller at noen betalte den for deg?

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Capitan Fracassa said:

Presenter gjerne en syllogisme, eller en annen form for logisk argument om at en transcendental skaper er nødvendig. Siden du ser ut til å være opptatt av logikk, så forventer jeg et argument som har sanne premisser og er logisk gyldig (engelsk: valid and sound).

Eller er dette enda en påstand du ikke kan begrunne?

1. Vi ser avansert informasjon i genom = noe som gjør en skaper nødvendig, ettersom informasjon ikke skriver seg selv.

2. VI ser avansert maskineri i celler = noe som gjør en skaper nødvendig, ettersom maskineri ikke bygger seg selv.

3. Vi ser et fin-tuned univers, noe som krever en tuner, ettersom eksplosjoner lager kaos, og ikke orden.

Dette er sanne premisser som verken du eller vitenskapen kan vise feil. 

Lenke til kommentar
-C64- skrev (30 minutter siden):

Ja, en bør se på hva de vil ha oss til å gjøre. I be om tilgivelse for våre synder sier bibelen. Ikke så veldig komplisert og farlig hva?

Spørs hva gudene mener er synding.

-C64- skrev (31 minutter siden):

Og vi er skapt i Guds bilde, så om Gud har menneskelig trekk burde være veldig åpenbart.

Ja det er jo hva jeg sier, fra denne guden får vi altså pedofile psykopater, ikke mye å samle på.

 

-C64- skrev (33 minutter siden):

Og hvis det finnes en Gud med all makt, og mulighet til gi evig liv fremfor fortapelse, så mener du at det ikke er ved å lytte?

Lytte til hva tullinger som tror de er gudenes hjerne og kjeft ? Hva om disse allmektige gudene kommuniserer litt mer direkte som de visstnok gjorde i game dager ? 

 

-C64- skrev (32 minutter siden):

Koranenes Gud (Allah) er bibelens Lucifer. 

Den kristne guden å den islamske guden er akkurat den samme abrahamittiske guden, lucifer var jo denne gudens nestkommanderende. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lucifer er ikke et reelt konsept i Islam. Det er det Shaytan, som er en idoldyrker, som du kanskje mener den er. (en slags versjon av "Satan" som de kristne kaller den, men det er litt unøyaktig). 

spacer.png          Dette er Allah, (over) lest høyre-til-venstre på arabisk, og Ein, også fra Arabisk. 
Fra Ein er altså Ein latinisert (skrevet i latinsk skript, altså med store og små bokstaver slik vi gjør), som tråden er om.

Det er den jeg tror på, og den har ingenting å gjøre med "Lucifer", men Ein oppfordrer til å ikke ha partnere til Ein, i tilbedelse. Eller kan man komme til helvete. Idoldyrkninig altså, som er av Shaytan her.
Ganske logisk religion egentlig, og fin måte å si ting på.

Fred.
 

 

Lenke til kommentar
-C64- skrev (25 minutter siden):

Jo, Vi ser avansert informasjon i genom og avansert maskineri i celler. Noe vitenskapen ene og alene har observert fra et intellekt.

Denne diskusjonen har du holdt på med i flere år nå (i evolusjonsteori-tråden), og du har ennå ikke klart å komme med noen definisjon på hva du mener med informasjon eller avansert maskineri, som omfatter gener. 

At du ikke tror på evolusjonsteorien er ikke bevis på at det står en skaper bak. 

Sitat

For noe tull. Har Gud skapt alt, så er Gud eier av alt, og kan gjøre med sitt hva han vil. Gud har ikke skapt et demokrati sammen med oss som ikke har noe makt.

Så du bryr deg ikke om rett og galt, bare makt, og synes en slik makt er verdt å tilbe uansett hvor mye unødvendig og urettferdig lidelse han skaper. 

Da er jeg sterkt moralsk uenig med deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Spørs hva gudene mener er synding.

Ja det er jo hva jeg sier, fra denne guden får vi altså pedofile psykopater, ikke mye å samle på.

 

Lytte til hva tullinger som tror de er gudenes hjerne og kjeft ? Hva om disse allmektige gudene kommuniserer litt mer direkte som de visstnok gjorde i game dager ? 

 

Den kristne guden å den islamske guden er akkurat den samme abrahamittiske guden, lucifer var jo denne gudens nestkommanderende. 

 

"Spørs hva gudene mener er synding."

 

Det er forklart. 

 

"Ja det er jo hva jeg sier, fra denne guden får vi altså pedofile psykopater, ikke mye å samle på."

 

Nei, vi er skapt i Guds bilde. Synden er din egen og pedofile psykopater er synd, og et valg gjort av mennesker.

 

"Lytte til hva tullinger som tror de er gudenes hjerne og kjeft ? Hva om disse allmektige gudene kommuniserer litt mer direkte som de visstnok gjorde i game dager ? "

 

Du er ikke så kjapp i nøtten? Lytte til hva Gud sa vel, ikke til hva mennesker sier. Det er liksom nedskrevet i skrifter vet du. 

 

"Den kristne guden å den islamske guden er akkurat den samme abrahamittiske guden, lucifer var jo denne gudens nestkommanderende. "

 

Nei, det er det beviselig ikke. Kristendommens Gud har en sønn, den islamsk gud hadde 3 døtre. Beskrivelsen av Bibelens Lucifer er den samme som Islamsk beskrivelse av Allah. Gud har ellers ingen "nestkommanderende". Jeg vet ikke hvilken religion du tilhører?

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Lol, noenganger vet jeg ikke hvem som er værst til å misbeskrive Islam, ateist eller kristen. Nei, den er ikke Lucifer, eller har 3 døtre. Koranen er tilgjenglig og kan leses på Norsk, men det oversetter gjerne Allah med Gud, noe som er feil. Man skal bruke Ein, i latinsk skrift.

Gud har sønn ja, påstår kristne. Dette tror ikke muslimer.

Lenke til kommentar
3 hours ago, of EIN said:

Lucifer er ikke et reelt konsept i Islam. Det er det Shaytan, som er en idoldyrker, som du kanskje mener den er. (en slags versjon av "Satan" som de kristne kaller den, men det er litt unøyaktig). 

spacer.png          Dette er Allah, (over) lest høyre-til-venstre på arabisk, og Ein, også fra Arabisk. 
Fra Ein er altså Ein latinisert (skrevet i latinsk skript, altså med store og små bokstaver slik vi gjør), som tråden er om.

Det er den jeg tror på, og den har ingenting å gjøre med "Lucifer", men Ein oppfordrer til å ikke ha partnere til Ein, i tilbedelse. Eller kan man komme til helvete. Idoldyrkninig altså, som er av Shaytan her.
Ganske logisk religion egentlig, og fin måte å si ting på.

Fred.
 

 

"Lucifer er ikke et reelt konsept i Islam. Det er det Shaytan, som er en idoldyrker, som du kanskje mener den er. (en slags versjon av "Satan" som de kristne kaller den, men det er litt unøyaktig). "

 

Joda, det er det. Lucifer er bibelens Satan, Satan er islams, shaytan. Allah passer som hånd i hanske på bibelens Lucifer/Satan, utfra bibelens beskrivelse av Lucifer/satan og Koranens beskrivelse av Allah. 

 

"Det er den jeg tror på, og den har ingenting å gjøre med "Lucifer", men Ein oppfordrer til å ikke ha partnere til Ein, i tilbedelse. Eller kan man komme til helvete. Idoldyrkninig altså, som er av Shaytan her.
Ganske logisk religion egentlig, og fin måte å si ting på."

 

nei, du innser ikke at det er bibelens lucifer du tilber, men det forandrer da ikke bibelen og koranen?

 

2 Corinthians 11:14–15 NIV

And no wonder, for Satan himself masquerades as an angel of light. It is not surprising, then, if his servants also masquerade as servants of righteousness. Their end will be what their actions deserve.

 

Bibelen beskriver Lucifer som den største deciver, koranen beskriver Allah som den største deciver. 2+2=4 og Allah er lucifer, den største deciver. 

 

 

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Capitan Fracassa said:

Denne diskusjonen har du holdt på med i flere år nå (i evolusjonsteori-tråden), og du har ennå ikke klart å komme med noen definisjon på hva du mener med informasjon eller avansert maskineri, som omfatter gener. 

At du ikke tror på evolusjonsteorien er ikke bevis på at det står en skaper bak. 

Så du bryr deg ikke om rett og galt, bare makt, og synes en slik makt er verdt å tilbe uansett hvor mye unødvendig og urettferdig lidelse han skaper. 

Da er jeg sterkt moralsk uenig med deg. 

 

"Denne diskusjonen har du holdt på med i flere år nå (i evolusjonsteori-tråden), og du har ennå ikke klart å komme med noen definisjon på hva du mener med informasjon eller avansert maskineri, som omfatter gener. "

 

Joda, jeg viste den gang til hva informasjon det er snakk om, og kan også gjøre det nå. Jeg forventet heller ikke at du denne gang kan svare?

Jeg snakker in avansert informasjon i form av intruksjonen som beskriver for cellen hvordan livet skal bygges (klarer du lese svaret nå?)

 

"At du ikke tror på evolusjonsteorien er ikke bevis på at det står en skaper bak. "

 

Jeg har bevist at livet KREVER en skaper, og dermed forsvinner troen på evolusjon. Du kan jo ikke bare ignorere all vitenskap som peker en annen vei en troen din?

 

"

Så du bryr deg ikke om rett og galt, bare makt, og synes en slik makt er verdt å tilbe uansett hvor mye unødvendig og urettferdig lidelse han skaper. 

Da er jeg sterkt moralsk uenig med deg. "

 

Ææ? Gud har gitt oss lovene om hva som er rett og galt, og selvsagt bryr jeg meg. Det gjør også du. Alle mennesker er født med loven skrevet i "hjertet". Det er grunnen til at både du og jeg vet at feks drepe andre er galt. Det er ikke Gud som skaper lidelse, det er selvskapt. VI lever vel og merke i en fallen verden. Guds tilbud er en vei ut av lidelsene. Men du synes det er frekt å hjelpe oss til et evig liv fritt for sykdom og død. Du synes vi alle bør få lov til å brenne til evig tid?

 

"Da er jeg sterkt moralsk uenig med deg. "

 

Bare det at du har en moral, peker mot en skaper. Evolusjonen har ingen forklaring på moral. Den strider mot evolusjonen (den sterkestes rett)

 

 

Lenke til kommentar
-C64- skrev (14 minutter siden):

2 Corinthians 11:14–15 NIV

And no wonder, for Satan himself masquerades as an angel of light. It is not surprising, then, if his servants also masquerade as servants of righteousness. Their end will be what their actions deserve.

 

Bibelen beskriver Lucifer som den største deciver, koranen beskriver Allah som den største deciver. 2+2=4 og Allah er lucifer, den største deciver. 

 

 

 

Nei huff av meg dette er jo helt forferdelig uviten. Du må forstå logikk med idoldyrkning. Altså shaytan er en idoldyrker, "har partnere til Ein". Du skal ikke ha partnere til Ein, sier Ein i Koranen. 

Det er jo dette som er tro. Altså monoteisme. Ikke masse rare utsagn i Bibelen, som ikke stemmer, og er polyteistisk. Og mye rart er det er bl.a. døtre som tyller vin i sin far og ligger med han. Dette er bok som har regressert mye, og konseptet Gud med, som er puttet inn i ettertid. Dette kan ingen seriøs religiøs være med.

Fred.

Endret av of EIN
Lenke til kommentar
-C64- skrev (1 time siden):

Joda, jeg viste den gang til hva informasjon det er snakk om, og kan også gjøre det nå. Jeg forventet heller ikke at du denne gang kan svare?

Jeg snakker in avansert informasjon i form av intruksjonen som beskriver for cellen hvordan livet skal bygges (klarer du lese svaret nå?)

Så du snakker spesifikt om informasjonen i gener for bygging av celler… Denne informasjonen har vi absolutt ingen eksempler på at er lagd av noen skaper, så i følge din logikk kan vi dermed utelukke at det er skap av noen gud. Takk 😃

Sitat

Ææ? Gud har gitt oss lovene om hva som er rett og galt, og selvsagt bryr jeg meg. Det gjør også du. Alle mennesker er født med loven skrevet i "hjertet". Det er grunnen til at både du og jeg vet at feks drepe andre er galt.

Dette er nok en påstand helt uten bevis. Men la oss for diskusjonens skyld anta at du har rett. I så fall vet vi jo begge at Gud er et monster som har gjort enormt mye galt, siden det i følge Bibelen ikke er noen som har drept så mange som det Gud har gjort.

Men jeg antar at du her faller tilbake til synspunktet om at siden Gud har makt, så er det greit uansett hvor mange drap og annen lidelse han står bak. 

Sitat

 Men du synes det er frekt å hjelpe oss til et evig liv fritt for sykdom og død. Du synes vi alle bør få lov til å brenne til evig tid?

Jeg synes det er frekt å ha skapt en verden full av sykdom og død, og så forvente tilbedelse for en påstått frelse fra disse lidelsene Gud selv har påført oss, en frelse vi ikke ser noe til. Ellers er jeg imponert over dine stråmenn her, det skal mye til å strekke dem lenger enn du gjør.
 

Sitat

Bare det at du har en moral, peker mot en skaper. Evolusjonen har ingen forklaring på moral.

Jo, evolusjonen har en god forklaring på moral. Mennesker er et gruppedyr, og det er derfor helt naturlig at det er fordelaktig med samarbeid og felles normer. Mange drap hindrer spredning av gener. Derfor er det helt i tråd med evolusjonsteorien at menneske og andre dyr har blitt selektert basert på deres evne til å samarbeide godt med andre.

Sitat

Den strider mot evolusjonen (den sterkestes rett)

Men det er jo du som hevder den sterkestes rett, at Gud har rett til å drepe hvem han vil, og fordømme hvem han vil til evig fortapelse.

Å si at evolusjon hevder den sterkestes rett, viser en total misoppfatning av hva evolusjonsteorien sier.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, of EIN said:

Nei huff av meg dette er jo helt forferdelig uviten. Du må forstå logikk med idoldyrkning. Altså shaytan er en idoldyrker, "har partnere til Ein". Du skal ikke ha partnere til Ein, sier Ein i Koranen. 

Det er jo dette som er tro. Altså monoteisme. Ikke masse rare utsagn i Bibelen, som ikke stemmer, og er polyteistisk. Og mye rart er det er bl.a. døtre som tyller vin i sin far og ligger med han. Dette er bok som har regressert mye, og konseptet Gud med, som er puttet inn i ettertid. Dette kan ingen seriøs religiøs være med.

Fred.

"Nei huff av meg dette er jo helt forferdelig uviten. Du må forstå logikk med idoldyrkning. Altså shaytan er en idoldyrker, "har partnere til Ein". 

Så satan er en idoldyrker? Han er jo definisjonen på et idol. 

 

"Du skal ikke ha partnere til Ein, sier Ein i Koranen. "

og?

 

"Det er jo dette som er tro. Altså monoteisme. Ikke masse rare utsagn i Bibelen, som ikke stemmer, og er polyteistisk. Og mye rart er det er bl.a. døtre som tyller vin i sin far og ligger med han. Dette er bok som har regressert mye, og konseptet Gud med, som er puttet inn i ettertid. Dette kan ingen seriøs religiøs være med."

 

Monotoisme, er det både i bibelen og koranen, ikke polyteistisk nei. Og Allahs 3 døtre het al-Lat, al-Uzza and Manat. 

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Så du snakker spesifikt om informasjonen i gener for bygging av celler… Denne informasjonen har vi absolutt ingen eksempler på at er lagd av noen skaper, så i følge din logikk kan vi dermed utelukke at det er skap av noen gud. Takk 😃

Dette er nok en påstand helt uten bevis. Men la oss for diskusjonens skyld anta at du har rett. I så fall vet vi jo begge at Gud er et monster som har gjort enormt mye galt, siden det i følge Bibelen ikke er noen som har drept så mange som det Gud har gjort.

Men jeg antar at du her faller tilbake til synspunktet om at siden Gud har makt, så er det greit uansett hvor mange drap og annen lidelse han står bak. 

Jeg synes det er frekt å ha skapt en verden full av sykdom og død, og så forvente tilbedelse for en påstått frelse fra disse lidelsene Gud selv har påført oss, en frelse vi ikke ser noe til. Ellers er jeg imponert over dine stråmenn her, det skal mye til å strekke dem lenger enn du gjør.
 

Jo, evolusjonen har en god forklaring på moral. Mennesker er et gruppedyr, og det er derfor helt naturlig at det er fordelaktig med samarbeid og felles normer. Mange drap hindrer spredning av gener. Derfor er det helt i tråd med evolusjonsteorien at menneske og andre dyr har blitt selektert basert på deres evne til å samarbeide godt med andre.

Men det er jo du som hevder den sterkestes rett, at Gud har rett til å drepe hvem han vil, og fordømme hvem han vil til evig fortapelse.

Å si at evolusjon hevder den sterkestes rett, viser en total misoppfatning av hva evolusjonsteorien sier.

"Så du snakker spesifikt om informasjonen i gener for bygging av celler… Denne informasjonen har vi absolutt ingen eksempler på at er lagd av noen skaper, så i følge din logikk kan vi dermed utelukke at det er skap av noen gud. Takk,"

Du lager deg en stråmann igjen? Jeg skrev at vitenskapen KUN har observert dette fra et intellekt. Hva vitenskapen kan observere og teste blir ansett som fakta. Selv om du er veldig troende på noe annet. 


"Dette er nok en påstand helt uten bevis. Men la oss for diskusjonens skyld anta at du har rett. I så fall vet vi jo begge at Gud er et monster som har gjort enormt mye galt, siden det i følge Bibelen ikke er noen som har drept så mange som det Gud har gjort."

Stemmer, Gud straffer, han utslettet nesten hele menneskeheten i noas flom blant annet. Har ikke dommere lov å straffe?


"Men jeg antar at du her faller tilbake til synspunktet om at siden Gud har makt, så er det greit uansett hvor mange drap og annen lidelse han står bak. "

Gud står ikke bak lidelsene nei, like lite som en dommer står bak lidelsene til en drapsmann han dømmer. 

"Jeg synes det er frekt å ha skapt en verden full av sykdom og død, og så forvente tilbedelse for en påstått frelse fra disse lidelsene Gud selv har påført oss, en frelse vi ikke ser noe til. Ellers er jeg imponert over dine stråmenn her, det skal mye til å strekke dem lenger enn du gjør."

Gud skapte alt perfekt. Gud er ikke årsak til sykdom og død, det er noe mennesket selv valgte fremfor å følge Guds ord. Men igjen vil du gi Gud skylden for våre synder? Hva med å innse at du må ta dem selv? Gud kom til Jorden for å ta våre synder for de som aksepterer ham, det betyr ikke at Gud er skyldig fordi han tar våre straffer. Fortell hvor stråmannen er du om du kan. Men prøv å lese å forstå bibelen først? På de første sidene i bibelen står hvorfor vi har sykdom og død i verden. Men det var for mye å lese?


"Jo, evolusjonen har en god forklaring på moral. Mennesker er et gruppedyr, og det er derfor helt naturlig at det er fordelaktig med samarbeid og felles normer. "

Nei, ingen evolusjonist har noen gang kommet med en forkaring på moral. Moral er ikke noe som støtter den sterkestes rett, tvert i mot. I henhold til evolusjonen burde feks drap være veldig bra, siden den sterkeste overlever og fører slekten videre. Noe ala hva Adolf Hitler prøvde på. 


"Mange drap hindrer spredning av gener. Derfor er det helt i tråd med evolusjonsteorien at menneske og andre dyr har blitt selektert basert på deres evne til å samarbeide godt med andre."

Evolusjonen trenger ikke mange gener, men de beste gener. Det ligger nesten i orden "evolusjon". 

"Men det er jo du som hevder den sterkestes rett, at Gud har rett til å drepe hvem han vil, og fordømme hvem han vil til evig fortapelse."

Vi er alle dømt til evig fortapelse. Han ga derimot en vei ut for de som aksepterer ham, og det gjelder alle. Vi har alle fulle muligheter til å akseptere Jesus. Men han tvinger derimot ingen til å velde evig liv. Vi du ha evig fortapelse så vil du få det. Det er ditt valg. Litt rart å kritisere den som tilbyr å ta straffen din hva? 

Lenke til kommentar
34 minutes ago, skaftetryne32 said:

Akkurat passe kjapp i nøtta til å ikke leve livet mitt etter ei gammal eventyrbok. 

Jada, du får forholde deg til "virkeligheten" du? Ingenting eksploderte og ble til alt, og for første gang så ble det orden og fin-tuning etter en eksplosjon, ikke kaos som ellers. Deretter begynte avansert informasjon å skrive seg selv, samtidig som avanserte maskiner begynte å bygge seg selv. Hva heter din eventyrbok som du lever etter? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...