Gå til innhold

Har du byttet batteri på Macbook Air? Hvor kjøpe batterier som er bra..


Anbefalte innlegg

Tenkte litt på dette, ser mitt har snart 1900 sykluser. Fungerer enda, men tappes raskere enn før. Min er 2013 modell, still going strong :) 

Ser det finnes flere batterier å kjøpe, men må jo ha verktøyet også. Leser også noe om å kalibrere batteriet på nytt..om det er helt nytt, er ikke alle batterier nye som man kjøper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun byttet på en MacBook Pro Early 2015. Det gikk forholdsvis greit etter å ha studert iFixit-guider og diverse YouTube-videoer. Måtte oppløse limet under batteriet med bremsevæske ..., så det gjelder å holde tunga rett i munnen.

Kjøpte batteri fra pcbatterier.no, kan ikke huske noe som helst om kalibrering. Og riktige skrutrekkere fulgte med batteriet, noe som er veldig kjekt om man mangler disse.

Lenke til kommentar
nightowl skrev (20 timer siden):

Jeg har kun byttet på en MacBook Pro Early 2015. Det gikk forholdsvis greit etter å ha studert iFixit-guider og diverse YouTube-videoer. Måtte oppløse limet under batteriet med bremsevæske ..., så det gjelder å holde tunga rett i munnen.

Kjøpte batteri fra pcbatterier.no, kan ikke huske noe som helst om kalibrering. Og riktige skrutrekkere fulgte med batteriet, noe som er veldig kjekt om man mangler disse.

Takk for tips til nettbutikk, ser greit ut der! Regner med batteriet er nytt.

Kalibreringen er visst viktig: https://www.ifixit.com/Wiki/Battery_Calibration

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (21 timer siden):

Min gamle MacBook Pro fikk nytt batteri fra eBay. Funket greit. Det fulgte med pentalobe skrutrekker som passer undersiden av Mac'en. Ingenting var limt fast.

Det originale batteriet este ut, men sprakk ikke. Derfor var noen av skruene som holdt Mac'en sammen knekt. Fikk kjøpt nye på ebay.

Jeg opplevde at det nye batterier fra Ebay este ut etter et par måneders bruk på en Mac for få år siden. Visste jo at batteri og lagring fra ebay er risiko. Trodde det hadde blitt litt bedre siste årene. Mye falske kapasiteter på batterier derfra også. 

Batterier og lagringsmedia er ikke det jeg ville ha kjøpt på Ebay. 

Fra norske butikker har du reklamasjon. De kan heller ikke ta inn hva som helst å selge videre. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...