Gå til innhold

Forskjellen på IT-studier


Yuti

Anbefalte innlegg

itgrevelin skrev (49 minutter siden):

Egeninnsats, egeninnsats og egeninnsats. Eg tok 3 år bachelor i programmering, java den gang gikk det i, og endel tyngre fag bare hadde eg ikke interesse for, men eg fokuserte på det eg likte og var god i, programmering, så ble det vel bestått ambisjon på de andre eg ikke likte. 

Husker det var en gaming linje i c++ eg hadde satt meg opp på 2 året, men 1 måned på det studiet hoppet eg av og fokuserte på java linjen igjen. Synes det var mye mer givende for meg. 

En ting kan eg si, viss du ikke liker å sitte fast med det du sitter fast med no (følelsen av å ikke vite), da tror eg ikke du kommer til å like programmering. Er vel et kreativt yrke, og ikke bare produksjon. Dagene mine går i å ikke vite hvordan eg skal løse dette, men det løser seg jo alltid likevel. Så eg håper du liker en sånn type arbeidsflyt. 

Kult å høre fra flere perspektiver. For meg er det betryggende at egeninnsats og disiplin overgår "talent"eller hva enn man definerer det som. 

Det å sitte fast med å ikke helt vite om man ikke kommer inn på en linje man virkelig har lyst til, synes jeg personlig høres annerledes ut enn et problem som ikke blir løst på en dag eller en måned, men som man må kjempe seg gjennom ved å feile, feile, feile, så til slutt trenden.

Så ja, jeg tror jeg liker den arbeidsflyten (sier tror, fordi man veit aldri). Jeg liker å utvikle meg, lære ting, skape ting, slite med ting fordi da smaker oppsiden bedre. Det er sånn jeg er bygd. Kanskje disse tingene høres klisje ut, men det ligger noe i det personlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komplett ubrukelig skrev (På 28.6.2023 den 19.25):

Ja det er det han gjør.

Det er tyngre og mer rettet mot utviklere, og vil dermed også gi i snitt bedre utvikler-kandidater.

Ville du anbefalt at jeg skulle ventet ett år til for å komme inn på informatikk (hvis jeg ikke kommer inn i år), eller valgt informasjonsteknologi i år?  Jeg har ikke alt for mye greie på de forskjellige studiene..

Og jeg vet det er vanskelig for dere å svare på det her, men har jeg noe som helst sjanse for å komme inn der poenggrensene i fjor var på 57.2 (ca. 830 til 940 søkere) og andre linjen var på 56.1 (fra ca. 1800 til 2160 søkere!) Med mine 56.5? Tøft å vente 2 uker til merker jeg..

Endret av Yuti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...