Gå til innhold

Nysgjerrige venner


Gjest 2349a...c11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Premisset er at du ikke har lyst til å dele det? Det er ikke noe vi snakker om med venner, men det er ikke hemmelig hva vår samlede inntekt er. Vi tjener en vanlig lønn begge to, så jeg sier gjerne det. "Vi har en vanlig husholdningsinntekt vi". Det er jo det de fleste egentlig lurer på tror jeg, og det er ikke noe jeg synes er vanskelig å dele. 

Hvis det var noe jeg ikke ville dele, hadde jeg kanskje sagt noe sånn som at "Jeg er litt rar, jeg liker egentlig ikke å snakke om sånt, det føles veldig personlig for meg". 

Lenke til kommentar

Mine venner spør ikke om sånt. Et unntak var en gang noen gamle venner var samlet en veldig sen kveld og en ymtet frempå om det gikk an å spørre hva vi tjente. En annen stoppet det fort med å si "jeg tror alle her klarer seg bra!", og det var det siste vi hørte om det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere samtaler med gode venner om økonomi og hva vi tjener. De fleste i min omgangskrets (utenfor jobb) jobber i helt ulike sektorer og bransjer, så det er nesten bare spennende å få et innblikk i hva de andre tjener. Vi snakker også åpent om lån og andre store kostnader, for plutselig får man et godt tips.

Men til andre har det fungert helt fint med «jeg tjener helt greit» og lignende, de aller fleste skjønner tegningen da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo si at du ikke er komfortabel med å snakke om det, er jo litt som noen er mer eller mindre komfortabel med å snakke om sex og de fleste vil jo akseptere at ikke alle trives med det. Så kan du jo si at du ikke ønsker å bli bedømt ut ifra hvor mye du tjener men hvordan du er som menneske...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...