Gå til innhold

Quake II Remastered tilsynelatende avslørt av sørkoreansk sensurorgan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fleskelars skrev (54 minutter siden):

Jepp

Som pc-freak back in the day siden IBM X386 og win 3.11 så hadde jeg samtlige voodookort, det hadde du ikke trodd? 
Husker når de ble kjøpt opp og ikke støttet lenger, Elkjøp solgte de fortsatt her i byen, jeg klaget og sa de solgte et kort det ikke finnes støtte for lenger, de ble vel kjøpt opp av Nvidia eller gikk konkurs eller noe. Uansett, Elkjøp brydde seg ikke og hadde det i butikken leenge. Har brukt flere hundretusener på pc, redigert autoexec.bat og config,sys filer, brukt timesvis på å få koblet sammen to x486 lan i dos for å spille doom 2 multiplayer. skrevet om autoexec.bat med få bokstaver, kun for å få nok minne til å drive cd-rom. hatt Pentium 75-2000 osv og bla bla bla . Helt til jeg ble dritlei pc i 2019 og solgte alt og kjøpte meg Mac. Ser meg aldri tilbake og angrer ikke en plass, skulle bare gjort det så lenge før ;) Og gaming er nå best på konsoll, no more hassle. Hilsen stolt spakdytter :p

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (10 timer siden):
Fleskelars skrev (11 timer siden):

Jepp

Som pc-freak back in the day siden IBM X386 og win 3.11 så hadde jeg samtlige voodookort, det hadde du ikke trodd? 
Husker når de ble kjøpt opp og ikke støttet lenger, Elkjøp solgte de fortsatt her i byen, jeg klaget og sa de solgte et kort det ikke finnes støtte for lenger, de ble vel kjøpt opp av Nvidia eller gikk konkurs eller noe. Uansett, Elkjøp brydde seg ikke og hadde det i butikken leenge. Har brukt flere hundretusener på pc, redigert autoexec.bat og config,sys filer, brukt timesvis på å få koblet sammen to x486 lan i dos for å spille doom 2 multiplayer. skrevet om autoexec.bat med få bokstaver, kun for å få nok minne til å drive cd-rom. hatt Pentium 75-2000 osv og bla bla bla . Helt til jeg ble dritlei pc i 2019 og solgte alt og kjøpte meg Mac. Ser meg aldri tilbake og angrer ikke en plass, skulle bare gjort det så lenge før ;) Og gaming er nå best på konsoll, no more hassle. Hilsen stolt spakdytter :p

Hehe ;) Man måtte ha 2 kort i kassa , 1 for 2d og 1 for 3d grafikk . Matrox millenium for pixelgrafikk var populært . Voodoo fx gav tilslutt ut et kort med hele 8mb grafikkminne og jeg hadde 2 kort i SLI , da kunne man kjøre 3d grafikk i 1024 × 768  , noe som var en helt syyyk opplevelse dengang ;) .

Endret av Fleskelars
Ufullstendige opplysninger
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (7 timer siden):

Hehe ;) Man måtte ha 2 kort i kassa , 1 for 2d og 1 for 3d grafikk . Matrox millenium for pixelgrafikk var populært . Voodoo fx gav tilslutt ut et kort med hele 8mb grafikkminne og jeg hadde 2 kort i SLI , da kunne man kjøre 3d grafikk i 1024 × 768  , noe som var en helt syyyk opplevelse dengang ;) .

Stemmer det, Kjørte voodookortene i SLI jeg også. Husker godt når jeg oppgraderte x486 Pc'en fra 2 til 4MB ram for å kunne kjøre Doom, det kostet 2500 kroner i den tiden. Ganske sykt hvor fort utviklingen har gått.

Lenke til kommentar

Heh, husker jeg splite demoen til Quake 2 om igjen og om igjen i software mode siden jeg ikke hadde noe skjermkort ennå. (Må vel ha vært i 97/98, og jeg hadde allerede spilt masse Q1 i software mode, sannsynligvis 320x200). Når jeg endelig fikk meg et Voodoo 3 kort var jeg tydeligvis mer opptatt av andre ting, siden jeg har begrensa minner om resten av Q2..

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Fleskelars skrev (7 timer siden):

Hehe ;) Man måtte ha 2 kort i kassa , 1 for 2d og 1 for 3d grafikk . Matrox millenium for pixelgrafikk var populært . Voodoo fx gav tilslutt ut et kort med hele 8mb grafikkminne og jeg hadde 2 kort i SLI , da kunne man kjøre 3d grafikk i 1024 × 768  , noe som var en helt syyyk opplevelse dengang ;) .

Stemmer det, Kjørte voodookortene i SLI jeg også. Husker godt når jeg oppgraderte x486 Pc'en fra 2 til 4MB ram for å kunne kjøre Doom, det kostet 2500 kroner i den tiden. Ganske sykt hvor fort utviklingen har gått.

Husker jeg kjøpte Intel Celeron 300A cpu , var heldig å fikk en bra yield og kunne overklokke til 450mhz lett . Bussen kunne lett justeres fra 66 til 100 MHz . Ja det var tider .
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (16 timer siden):

Meh, konsollene denne gen er utdaterte allerede @Guybrush 3pwood

Tja, men det går helt fint. Dagens grafikk er god nok som den er synes jeg. Men skjønner at konsollene bør oppgraderes med tanke på fks Starfield som er låst til 30FPS. Men det skjer nok ikke før om en del år til enda dessverre. På PS5 så velger jeg alltid performance(60FPS) over litt bedre grafikk, jeg klarer helt ærlig knapt å se forskjell.

 

 

Fleskelars skrev (11 minutter siden):

Husker jeg kjøpte Intel Celeron 300A cpu , var heldig å fikk en bra yield og kunne overklokke til 450mhz lett . Bussen kunne lett justeres fra 66 til 100 MHz . Ja det var tider .

Been there done that :D
Drev en del med overklokking og kjørte 3dmark et eller annet, for å få høyest score. Men ikke med vannkjøling osv, bare helt basic overklokking. Bygget de fleste pc'er selv

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
On 6/23/2023 at 11:47 AM, Gunfreak said:

Aldri noe fan av Q2, digget Q1, spesielt med de latterlig mengdene med mods til det.

Jeg er også en av de som aldri ble helt solgt av Q2 selv om jeg likte Q1. Det morsomme her var at ryktene om et oppusset Quake 2 kom samme dag som jeg letet etter en såkalt sourceport til å spille Q2 med. Jeg fant ingen sourceport som per definisjon både skulle være ideel til singleplayer og multiplayer delen til Quake 2, men blir dette sluppet på neste Quakecon i august så takker jeg meg med Quake 2 remastered i stedet for å gå for en sourceport.

Da skal jeg en gang for alle både runde Quake 2 og de 2 offisielle tilleggspakkene som kom med spillet. Jeg tipper at Quake 2 remastered gjør det samme som Quake 1 remastered og legger til offisielle bots til multiplayer delen.

Kommer virkelig Quake 2 remastered ut, så tipper jeg at det bare er et tidsspørsmål før både Quake 3 & 4 får en oppusset utgave lansert på moderne konsoller & PC. Jeg vet at vi allerede har Quake Live på PC som er en slags remaster av Quake 3, men det hadde vært tøft med atter en nyversjon av Quake 3 med enda litt oppussett grafikk til PC & konsoll, og enda tøffere hadde det vært om Quake 3 endelig fikk en ekte singelplayer campaign for første gang.

Det nærmeste jeg har sett noe som minner om en slags Quake 3 singleplayer campaign til nå er faktisk spillet Doombringer som er å finne på Steam.

Endret av Oly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...