Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig bil i et halvt år


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 17 år og får lappen i desember. Skal flytte etter VG3, og har lyst å kjøpe en billig(!) (moro)bil som jeg kan ha i et halvt år før jeg flytter.

 

Altså: jeg har lyst å få tak i en bil som jeg kan ha i ca. et halvt år, og den må gjerne være så ødelagt at den faller fra hverandre etter denne perioden. Det viktigste er at den er så billig som mulig (inkludert reparasjoner). Jeg kan foreløpig ingenting om bil, men jeg forventer å fikse en del selv og er villig til å lære meg det som trengs.

 

Med morobil mener jeg at den må ha bakhjulstrekk, og være nogenlunde rask (ikke veldig viktig egentlig). Og selvfølgelig manuell girkasse.

 

Jeg vet ikke hva som er å forvente av prisnivå for en slik bil, men som sagt har jeg ikke så mange krav, og den trenger ikke være spesielt fin å se på. Tenker det må gå an å finne noe til 10k (etter reparasjoner). Er dette mulig?

 

Har dere noen tips til hvordan jeg kan få til dette? Hva bør jeg se etter når jeg leter etter biler/rep. objekter?

Endret av Isbergsalat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har litt lite budsjett.

Men du kan jo kanskje klare å gå i null fra innkjøpspris, til hva du får solgt den igjen for etter at du er ferdig med den, dersom du gjør mye egen innsats.

Så se etter biler som folk dumper fordi de ikke vil koste på de å få de igjennom EU kontroll. Gjerne biler som har skader som er tidkrevende å reparere, men ikke koster så mye i deler. 

Rustne bremserør, f.eks. koster mye på mange biler fordi det krever mye demontering og jobb, men ikke så dyre deler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...