Gå til innhold

ny sykkel til 10000


lals

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

White er butikkmerket til XXL, og er i hovedsak bare rammen. Med det sagt så er det god kvalitet og mye for pengene.

Det er synd at du gikk glipp av sykkelsalget til XXL så kunne du fått opp mot 50% rabatt. Men det vil nok komme tilsvarende sjanser om du er tålmodig og kjøper utenom sesongen.

Lenke til kommentar

Synes problemet med denne type sykler er at de blir fort ukomfortable å sitte på over litt tid siden setene har ekstremt lite polstring og selv overtrekks-sete med polstring i blir for lite.

Man venner seg jo til det over tid til en viss grad. Man kan jo montere på et komfortabelt sete, men det ser nokså corny ut siden det ikke passer inn med resten av sykkelen.

Lenke til kommentar

Du skal ha rammestørrelse 19 eller 20.

Dempegaffel blir bare heft hvis du kun skal sykle på asfalt og grus. Det er bare enda en del som må vedlikeholdes og repareres.

Når det gjelder budsjett, så bør du legge til en del utstyr som er enten nødvendig eller praktisk å kjøpe med en gang.

Mekkestativ (du klarer deg på en måte uten, men anbefales på det sterkeste).
Kjedeolje.
Sykkelpumpe til garasjen (evt. én til å ha på sykkelen).
Et par ekstra slanger og dekkspaker.
Vinterdekk?
Sykkelrens og børster
Vaierklipper (til skifting av girvaier)
Et par bremseskiver

Ekstrautstyr som er mer eller mindre nødvendige:
Hjelm
Sadelveske med multiverktøy, lappesaker, dekkspaker osv.
Lykter
Sykkelskjerm
Sykkellås
Barends synes jeg er behagelig for å veksle håndstilling, og i krevende oppoverbakker.

Det baller fort på seg.

Jeg har ikke gidde å investere i spesialverktøy for å bytte kassetter og lignende. Min sykkel er en 8 år gammel pendlersykkel, og det eneste jeg har trengt å gjørt så langt er å bytte kjedet og bakre girskifter + wire.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...