Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte tung mur


Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker gjerne å flytte to store granittblokker fra et sted i hagen til et annet (se bilde). Såvidt vi skjønner, er vekten på dette oppe i 250-300 kg, så kanskje ikke bare å "slenge i trillebåra". Har ingen erfaring med sånt og disse fulgte med da vi overtok huset så vet ikke hvordan de ble transportert inn. Setter pris på tips til hvordan man løfter og flyttet sånt innenfor hagearealet. :)

IMG_1592.jpeg

IMG_1591.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer en til med en normal kranbil og arbeidet kan utføres når det passer sjåføren, så skal det være mulig å få de flyttet for rundt 1 500 kr. Det er billigere enn å leie en minigraver du sikkert ikke har mulighet til å transportere, ikke vet hvordan du bruker og som muligens blir for liten, i hvert fall hvis du skal belte på mykt underlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (5 minutter siden):

Kommer en til med en normal kranbil og arbeidet kan utføres når det passer sjåføren, så skal det være mulig å få de flyttet for rundt 1 500 kr. Det er billigere enn å leie en minigraver du sikkert ikke har mulighet til å transportere, ikke vet hvordan du bruker og som muligens blir for liten, i hvert fall hvis du skal belte på mykt underlag.

Høres definitivt ut som det beste forslaget hvis det bare koster rundt 1500,-

Mitt forslag med elefantjekk og rør koster nok like mye hvis man ikke har tilgang til det. Koster nok en del mer kalorier også.

Lenke til kommentar

1500 hørtes billig ut, jeg ville betalt det hvis det går an å få gjort det til den prisen. 

Traktor med frontlaster vil fungere men kan skade plenen, spesielt hvis det er vått og mykt.

Kan tenke meg flere forskjellige manuelle metoder som kan fungere avhengig av eksakt størrelse på steinene, f.eks. langt brytejern med krok, men det spørs hvor langt de skal flyttes og hva du og dine venner har av verktøy. Jeg flyttet på steiner som var større da jeg rev en pipe, men de hadde litt mer avrundede kanter noe som gjorde det enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...