Gå til innhold

Test: PNY RTX 4070 XLR8 Gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må man ha det nyeste og feteste der ute? Ja skjønner at FPS er viktig når det gjelder competativt, men for å få et spill litt penere, da hadde jeg ikke brukt mye pæng på kort. 3060Ti som jeg bruker i dag holder i massevis for meg, og det var kjøpt i forbindelse med ny pc.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
cosmic1981 skrev:
Må man ha det nyeste og feteste der ute? Ja skjønner at FPS er viktig når det gjelder competativt, men for å få et spill litt penere, da hadde jeg ikke brukt mye pæng på kort. 3060Ti som jeg bruker i dag holder i massevis for meg, og det var kjøpt i forbindelse med ny pc.
Nei selvsagt ikke. Er jo opp til hver og en, det gjelder jo alt her i livet! Personlig, etter som jeg begynner å bli en godt voksen mann og har råd til å kjøpe high end produkter - så koser jeg meg noe vanvittig i furtebula mi. Hadde jeg kosa meg like mye med rimeligere varianter? Mye mulig, men det er nå engang hobbyen min og jeg har råd til det. Gleden av å sette av penger hver mnd, så kjøpe noe virkelig ekslusivt jeg har sikla på i lang tid er difintivt verdt hver krone for meg! Pakke ut i ro og fred etter kidsa har lagt seg, så montere opp og kose seg er min form for meditasjon! Det og trening er de to tingene jeg har for meg selv her i livet😅 Sier dog ikke at ovennevnte gpu er et slikt produkt😅
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre man har helt klare planer for å spille spill med støtte for DLSS 3, så ville jeg ha ventet til neste generasjon og heller kjøpt brukte 30xx kort eller heller amd.

Her er det ganske lite oppløft fra forrige generasjon, kontra kostnad. Og om du er typen som bytter ut kortet etter 5+ år ville jeg gått for minimum 16gb VRAM - spesielt om man spiller på litt høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe skrev:
cosmic1981 skrev:
Må man ha det nyeste og feteste der ute? Ja skjønner at FPS er viktig når det gjelder competativt, men for å få et spill litt penere, da hadde jeg ikke brukt mye pæng på kort. 3060Ti som jeg bruker i dag holder i massevis for meg, og det var kjøpt i forbindelse med ny pc.
Nei selvsagt ikke. Er jo opp til hver og en, det gjelder jo alt her i livet! Personlig, etter som jeg begynner å bli en godt voksen mann og har råd til å kjøpe high end produkter - så koser jeg meg noe vanvittig i furtebula mi. Hadde jeg kosa meg like mye med rimeligere varianter? Mye mulig, men det er nå engang hobbyen min og jeg har råd til det. Gleden av å sette av penger hver mnd, så kjøpe noe virkelig ekslusivt jeg har sikla på i lang tid er difintivt verdt hver krone for meg! Pakke ut i ro og fred etter kidsa har lagt seg, så montere opp og kose seg er min form for meditasjon! Det og trening er de to tingene jeg har for meg selv her i livet😅 Sier dog ikke at ovennevnte gpu er et slikt produkt😅
Haha ikke sant 😁 110% enig. Gpu skal kjøres så hardt som overhodet mulig, blir kun fornøyd når den er på 95%+. Pc'en skal kunne brukes som hårføner, kaffevarmer samt erstatte panelovnen mens spillet er på! Kanskje en smule overdrevet, men å ha muligheten til å kjøre tyngre spill/høyere innstillinger er egentlig ganske kjekt for min del. Overgangen fra 1070ti til 6900xt er himmel og hav, men er dessverre så "gammel" at jeg er blitt "veldig" fornuftig. Gleder meg allerede til når 1x-serien fra AMD eller tilsvarende fra nvidia kommer, for da skal det byttes. 😊 Lenge leve 6900xt, håper jeg..🤞🤞🤞
Lenke til kommentar
cosmic1981 skrev:
Må man ha det nyeste og feteste der ute? Ja skjønner at FPS er viktig når det gjelder competativt, men for å få et spill litt penere, da hadde jeg ikke brukt mye pæng på kort. 3060Ti som jeg bruker i dag holder i massevis for meg, og det var kjøpt i forbindelse med ny pc.
Kommer jo helt an på hva man foretrekker. Det er jo litt derfor man har de forskjellige stegene på skjermkort. Folk som kun skal lese avisa å mail trenger jo kun en APU. Så mitt kontra spørsmål blir vel hvorfor kjøpte du et 3060Ti og ikke en APU eller et brukt Nvidia 960 kort. Hvorfor kjøpe et så dyrt kort som 3060Ti når det finnes et hav av billigere alternativer de ute. Svaret er veldig enkelt og jeg finner det litt rart at folk ikke klarer å forstå det. Folk som handler i xx50, xx60, xx70 er ikke ute etter 4k ultra minimum 60fps med RT overdrive i Cyberpunk2077. De bryr seg muligens ikke noe om RT i det hele tatt, er ikke ute etter at av grafikk skal være påslått eller måtte være skrudd over medium setting. De spiller desto mer indiespill som ikke nevneverdig krever så mye av GPU eller maskin generelt. Ta meg selv som et annet eksempel. Jeg har siden GTX 8800 serien holdt meg i øvre sjiktet av hva du kaller GPU. Hvorfor i all verden kaster jeg penger ut av vindu for noen pene pixel og evt høy FPS. Mine 3 siste kort har vært 1080Ti, 3080 12GB og nå 4090 Og grunnen er at jeg vil helst kjøre spill på max. All eyecandy på men samtidig såpass høy fps at spillet er smooth. Liker ikke lag eller hakking. Men folk er forskjellige. Noen bruker penger på en PC til 100 000,- Noen skal på død å liv ha den flotteste bilen, båten huset, hytta, klokka, dressen, plenen, ferien, HiFi anlegg, sko, caps, tøy, vin, jacuzzi, kjøkken, bad... Tror 99,9% forstår hva jeg mener så trenger ikke gi flere eksempler. Spm er enkelt. Hva vil DU bruke dine penger på? Noen vil spille men bruke det absolutte minste de trenger å bruke. Også har du andre siden. Også har du midt imellom. Bare kabinettet mitt alene uten noe hardware i koster mer en et 4090. Galskap? mulig for deg men ikke for meg, da det er min interesse og jeg liker også hardline vannkjøling. Har jeg behov av det? Ærlig svar. Nei. Vil jeg ha det? ja. Fordi jeg synes det er moro å bygge også liker jeg å se på det. Så har du et 3060Ti. Kos deg :) Har du et 4090. Kos deg :) Har du en APU. Kos deg :) For jeg regner med alle 3 har kjøpt det DE vil ha til det de ønsker dataen skal gjøre for de. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...