Gå til innhold

Test: Asus ROG Swift PG27AQN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Potethode skrev:
Betale så mye for en skjerm også er det ikke OLED engang. 360hz er overkill, 144 er sweet spot spør du meg. Ville mye heller kjøpt LG UltraGear 27GR95.
Tja, du får litt bedre opplevelse i multiplayer spill med denne.
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Potethode said:

På hvilken måte? Tviler på du klarer se forskjell på 240hz og 360hz. OLED er overlegent LCD på det meste... :)

 

Høyere Hz gir bedre bevegelsesskarphet. Noe som suger på LCD. For å komme opp imot en gammeldags CRT må du ha ca. 2500Hz.

Asus sine gaming-skjermer har ULMB og ELMB som gjør en ganske god jobb hvor man får veldig bra bevegelsesskarphet selv på 80-120Hz.

Dog driter de fleste i dette. De vil bare ha teh pixelz og HDR.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev:
12 minutes ago, Potethode said:

På hvilken måte? Tviler på du klarer se forskjell på 240hz og 360hz. OLED er overlegent LCD på det meste... :)

 

Høyere Hz gir bedre bevegelsesskarphet. Noe som suger på LCD. For å komme opp imot en gammeldags CRT må du ha ca. 2500Hz.

Asus sine gaming-skjermer har ULMB og ELMB som gjør en ganske god jobb hvor man får veldig bra bevegelsesskarphet selv på 80-120Hz.

Dog driter de fleste i dette. De vil bare ha teh pixelz og HDR.

haha what? 2500hz? Min gamle crt var 75hz, og det var ikke så veldig mange som hadde. Ja det var forskell på 60 og 75hz
Lenke til kommentar
2 hours ago, MrLuni said:

haha what? 2500hz? Min gamle crt var 75hz, og det var ikke så veldig mange som hadde. Ja det var forskell på 60 og 75hz

Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at for å få samme bevegelsesskarphet som en CRT (pga. måten CRT viser bildene på) så må en vanlig LCD (med sample and hold) opp i ca. 2500Hz.

Noen LCD (og OLED) etterligner virkemåten til CRT (f.eks. Asus ULMB/ELMB) og får mye bedre bevegelsesskarphet (enn vanlig LCD) selv ned i 120Hz. Dog fremdeles ikke fullt så bra som CRT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...