Gå til innhold

Nettverkstopologi [noob]


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Eriksen89 said:

De var ikke det..
Det jeg burde velge da er AP, men da blir det kødd med statiske IP'er jeg har tilordnet et par klienter? Har 3D printer og robotklipper på statisk IP på grunn av noen funksjoner i Home Assistant.

Statiske IP-er setter du under DHCP i routeren. Du kobler opp MAC-addressene til utstyret med IP-ene du ønsker og setter utstyret til DHCP (auto). Om du må gjennom et AP spiller ingen rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 5/7/2023 at 7:26 PM, Eriksen89 said:

image.thumb.png.d7c51c6886adb4d4dcf75b1b4ae51112.png

 

Håper det gir mere mening nå :) 

Til info så kan jeg ikke logge inn i interfacet på Asus'ene fra PC'en slik det er nå, jeg må da fysisk koble meg til direkte på AC3200/ AC87U.

Hvis du setter begge Asus-ruterne i Access Point Mode og tilegner dem statisk IP-adresse (i samme subnett som adressene Altibox-ruteren deler ut), så kan du fint logge inn på Asus-ruterne fra PC'en. (Jeg har et lignende oppsett, men med bare en Asus-ruter.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bar1 skrev (8 timer siden):

Bra du fikk ordnet oppsettet. En ting du bør huske med Asus hjemmeroutere i AP-modus er at man mister muligheten for å isolere gjestenett.

Vil det si at de som logger seg på gjestenettet får tilgang til alt som om de var tilkoblet det vanlige nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...