Gå til innhold

Hvordan går det med kvinne-fotballen?


Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ikke særlig interessert i fotball bortsett fra slikt som VM i fotball (for menn), men jeg finner det interessant om kvinne-fotball blir den idretten som idealistene håper på (eller påstår at det allerede er).  Hvor lenge holder idealisme for en sak? Eller er det kanskje ikke (politisk?) idealisme som får kvinne-fotballen til å fremstå i bl.a. NRK som nærmest "likeverdig" med "manne-fotball"? 

Jeg tror at nesten all kvinne-idrett vokser frem av egen kraft og genuin interesse, men er kvinne-fotball et unntak? Jeg sliter med å se på kvinne-fotball som noe mer enn gutter/små menn på banen. Kan noen hjelpe meg med å knekke koden? 🙂  Topp-fotball (VM-nivå) for menn synes jeg ofte er en slags "ballett" - en estetisk nytelse og selve konkurransen kan komme i bakgrunnen. Kvinne-fotball kunne jeg kanskje se på bare dersom jeg personlig kjente noen på laget.

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser helst bare mesterskap, men eks. VM har jeg sett noen utrolig gode kamper mellom kvinnelag. Tyskland og USA for eksempel. Ekstremt høyt tempo, ca. null passivt spill. Harde taklinger, men med spillere som spretter rett opp igjen istedet for å rulle rundt som en idiot, og lite klaging på dommeren. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, afterall said:

Jeg ser helst bare mesterskap, men eks. VM har jeg sett noen utrolig gode kamper mellom kvinnelag. Tyskland og USA for eksempel. Ekstremt høyt tempo, ca. null passivt spill. Harde taklinger, men med spillere som spretter rett opp igjen istedet for å rulle rundt som en idiot, og lite klaging på dommeren. 

Stor fysisk og mental utfoldelse?

Jeg forstår lite av temaet, men er dette en tullehistorie (?):

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html

Kopi derfra: "What happened to girl power? Australia's national women's soccer team the Matildas lose 7-0 to an under
FIFTEENS boys"

Har forresten aldri hørt om Australia som fotball-nasjon 🙂

 

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...