Gå til innhold

Chrome tilbyr å endre passord. Det vil jeg ikke.


thunea

Anbefalte innlegg

Min Chrome nettleser plager meg med denne boksen og å endre passord automatisk hver eneste gang jeg logger på enkelte sider. Nye passordforslag er sykt lange og kompliserte. Sånn blir det problemer av når passordet senere skal benyttes på en annen plattform. Å takke nei hver gang er greit nok, men skulle jeg feilaktig takke ja betyr det trøbbel og bortkastet tid.

Har noen funnet hvor man får deaktivert funksjonen som tilbyr å endre passordet i Chrome? Versjon 112.0.5615.121

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 4/18/2023 at 10:02 AM, thunea said:

Nye passordforslag er sykt lange og kompliserte. Sånn blir det problemer av når passordet senere skal benyttes på en annen plattform

Tingen er at du bør ikkje hugse passord. Du bør bruke passordhåndteringsverktøy. Om det er Chrome, bitwarden eller andre løysinger er ikkje så viktig - men du bør ha lange og kompliserte passord som er unike for kvar nettside. Det kan du ikkje hugse.

Så revurder heller korleis du bruker passord.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg vil argumentere for at en bør være sin egen passorddatabase for de mest kritiske nettsider.

Vi ser blant annet at LastPass fikk innbrudd i sine systemer for ikke så veldig lenge siden, og der vil jeg påstå at det vil være en fordel å skille på hvilke passord en ønsker å dele med passordhåndteringsverktøy og hvilke en foretrekker å ha privat.

Personlig bruker jeg en miks ut i fra grad av sikkerhet, noen passord lar jeg Chrome huske for meg, noen husker jeg selv, og noen er nedskrevet og lagt i safen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...