Gå til innhold

Ny Aksesspunkt/wifiextender


Anbefalte innlegg

Hei, har pr dag dato Asus ac87u som hovedruter(altiboks i bromodus) og en ac66u som aksesspunkt.

Ser ut som ac66u lever på sitt siste vers.

 

Så jeg må ha nytt aksesspunkt!

Så hvilken vil dere anbefale å kjøpe med et budsjett på maks maks 1000kr?

 

Må legge til at jeg liker Asus sine rutere(sikkert pga jeg er mest vante med deres grensesnitt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår å velge en med wifi 6 eller 6E. Jeg bruker en Netgear EAX 15 i AP mode. Den er ganske fleksibel, siden den kan konfigureres som aksesspunkt eller repeater. Den kan konfigureres i mesh mode med samme SSID som hovedruter, eller egne SSID.  Som repeater kan den krysse mellom 2.4GHz og 5 GHz

Endret av J-Å
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens! Får sjekke litt opp!


@trikola

Var ikke direkte overkill! Da jeg ønsker best mulig dekning!

Litt oppdatering her hvordan wifi og nettet i huset er:

Altiboks ruter i bromodus-> AC87U(hovedruter)->AC66U(aksesspoint)
Dette er med kabel mellom ruter og AP.


Har desverre ikke mulighet til å strekke flere kabler. Men slik jeg har hatt det til nå, så har jeg full dekning i hele husets 3 etasjer, samt ute i hagen.

Lenke til kommentar

Tenker at jeg går for en ren ruter å setter denne opp som en AP. Kikket litt på denne som er rett over budsjettet mitt. Men de har den på lager i nærheten av hvor jeg bor.

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/nettverk/router/asus-rt-ax56u/1011041.11050/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan blir latencyen på meshen der?

 

Jeg gamer på trådløst, å jeg vet ikke helt hva det heter, men virker som ruter og trådløst kort i pcen snakker godt i lag, som gjør at jeg får veldig godt signal. Starter dårlig første sekunda etter jeg har skrudd på pcen, men så blir det knall signal! I det fleste spill(first person) jeg spiller over nett(servere i europa) så har en ping på 30ms.

Si at jeg kobler opp Mesh, å pcen finner ut at den vil koble seg opp mot den ene der, vil jeg få høyere ping da? Da jeg bare har mulighet til å koble med kabel til 1 av de, den andre må "kobles" til trådløst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et kjapt spm.


Altiboks ruter -(bromodus)---> AC87U --> AX53U(AP)


Viss jeg kapper kabelen mellom AC87U og AX53U og setter en switch mellom, slik at jeg kan dra kabel fra switch til gaming pc (dette pga kabelen er nærmere pcen min, å ikke mulighet til å trekke flere kabler langs nåværende kabel) vil jeg miste noe "hastighet" evt latancyen gå noe opp?

Å kan jeg ha en "dumme" switch mellom ruter og ap uten at ap tuller på noen som helst måte?

Lenke til kommentar
4 hours ago, sveibuen said:

Et kjapt spm.


Altiboks ruter -(bromodus)---> AC87U --> AX53U(AP)


Viss jeg kapper kabelen mellom AC87U og AX53U og setter en switch mellom, slik at jeg kan dra kabel fra switch til gaming pc (dette pga kabelen er nærmere pcen min, å ikke mulighet til å trekke flere kabler langs nåværende kabel) vil jeg miste noe "hastighet" evt latancyen gå noe opp?

Å kan jeg ha en "dumme" switch mellom ruter og ap uten at ap tuller på noen som helst måte?

Ja, det går helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...