Gå til innhold

Kretskort og programmering


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en idé om en Device der jeg trenger hjelp og bistand til prosjektet. 
Trenger å vite hvor jeg kan starte og om noen er interessert å bli med på utvikling av dette. 
Stikkord. 
*kretskort, *gps, *blåtann, *display, *programmering, *App, *3D design

har en full verdi id der patent skal søkes og kan med få ord si at dette er milliard inntekts bedrift. 

Er du på jakt etter å tjene store penger og ønsker å bli med så er du velkommen. 
 

trenger din kompetanse ikke penger!

vil du vite mer send meg en e-post

kan svare lite på direkte her men kom gjerne med spørsmål eller tips om du kan

takk på forhånd 

Josef

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det dreier seg om å lage BÅDE et kretskort OG en app? Blåtann for å kunne kommunisere med kortet fra mobil, antar jeg. Display (skjerm) på kortet for å vise frem noe informasjon .. 3D i app for å visualisere kartdata og GPS-posisjoner ..

Litt av hvert her. Men såpass stort omfang at en prototype først vil være klar om noen år.

Lenke til kommentar
Josamusa skrev (2 minutter siden):

Har søk i patent katalog det finnes ikke

Er du sikker på at du faktisk kan søke patent?

-

"Oppfinnelsen din må utgjøre en praktisk løsning av et problem, der løsningen har teknisk karakter, teknisk effekt og er reproduserbar. Du kan ikke få patent på en idé uten å forklare eller vise hvordan den kan gjennomføres i praksis. Du kan heller ikke få patent på et forretningskonsept." -- https://www.patentstyret.no/tjenester/patent/hva-kan-du-soke-patent-pa/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TwoFace skrev (5 minutter siden):

Så...du vil ha gratis hjelp og bistand, trenger andres kompetanse, men nevner ingenting om hva du er villig til å gi tilbake? Sounds like a good deal.

Har ikke sakt om jeg vil noen skal gjøre noe gratis. 
dette er da en diskusjon side da jeg prøver å komme frem til noen som kan gi tips om hvor og hvem jeg kan kontakte med. Eller eventuelt de eller dem selv kan og er villig og har tid til å bli med på det

Lenke til kommentar
nightowl skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på at du faktisk kan søke patent?

-

"Oppfinnelsen din må utgjøre en praktisk løsning av et problem, der løsningen har teknisk karakter, teknisk effekt og er reproduserbar. Du kan ikke få patent på en idé uten å forklare eller vise hvordan den kan gjennomføres i praksis. Du kan heller ikke få patent på et forretningskonsept." -- https://www.patentstyret.no/tjenester/patent/hva-kan-du-soke-patent-pa/

Alt dette er undersøkt og behovet er der og mulighet til å søke patent også er der

Lenke til kommentar
Josamusa skrev (2 minutter siden):

Har ikke sakt om jeg vil noen skal gjøre noe gratis. 
dette er da en diskusjon side da jeg prøver å komme frem til noen som kan gi tips om hvor og hvem jeg kan kontakte med. Eller eventuelt de eller dem selv kan og er villig og har tid til å bli med på det

Du har enda ikke svart, hva får utvikleren for å lage en prototype? 

Lenke til kommentar
Josamusa skrev (2 minutter siden):

Det skrev jeg enkelt. Om du vil så kandu få betalt for jobben det det koster. Eller om du er interessert så kan du bli medeier i selskapet og får aksje andel. 

Men du skriver helt generelt. 

 

Jeg kommer med ett konkret forslag, hva får en for å lage prototypen? Timebetaling/aksjeandel

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Men du skriver helt generelt. 

 

Jeg kommer med ett konkret forslag, hva får en for å lage prototypen? Timebetaling/aksjeandel

Er du rette person til dette så har du en pris og det er jeg villig å betale for og om du har en timepris bare kom med det. 

Lenke til kommentar
Josamusa skrev (1 minutt siden):

Jeg er 100% seriøst og har ikke tid til å kaste bort verken for deg eller for meg selv. 
 

Det er nettopp det du gjør akkurat nå, jeg er 100% ikke interessert i ett prosjekt med en "idea guy" som ikke kan vise til noe bidrag ei heller hvor mye av selskapet personen kan gi for en prototype. 

 

Her er en tekst du bør lese, og justere forventningene dine: 

Sitat

If the "idea guy" does not contribute anything beyond just the initial idea, they may not be entitled to any equity in the startup. In general, equity in a startup is usually distributed based on the level of contribution and the roles and responsibilities of each team member.

If the "idea guy" is not involved in the execution of the idea or does not bring any additional value to the startup, they may not be entitled to any equity. However, if they are able to bring additional value such as market research, connections to potential investors or customers, or other relevant expertise, they may be able to negotiate for a stake in the company based on their contributions.

It's important to note that the specific equity distribution in a startup will depend on the terms agreed upon by the founding team and any investors, as well as the structure of the company.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt på alt rundt produktet og har vært i kontakt med advokater, patentkontoret og invasjon Norge  

Grunnen til at jeg kan ikke skrive om alt her er enkelt. Vis en Id har blitt delt ut eller skrevet om et sted før patent er søkt , mottatt å fått patentene. så er ikke det lenger en idé og heller ikke mulighet til å søke patent på

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...