Gå til innhold

Tjene ekstra på siden uten nevneverdig stress


Gjest 0c388...afb

Anbefalte innlegg

Gjest 0c388...afb

Tidligere i arbeidslivet var jeg veldig interessert i penger, penger var alfa og omega.
så jeg gjorde en god del for å tjene penger på siden, det var oftest fysisk arbeid.

 

Nå som jeg har hatt et opphold fra å bare tenke penger penger penger så er jeg faktisk litt fysen på å tjene litt ekstra igjen.

Jeg husker jo "mestringsfølelsen" man fikk når man tjente 5-10k ekstra i mnd når det ikke føltes som man gjorde mye ( det var jo selvsagt noe)  Og med en hverdag som er litt treg annenhver uke så ser jeg etter tips fra andre.. Dette er riktignok 10 år siden, det jeg gjorde tilbake da var vel for det meste å fikse småting for eldre mennesker og kaste søppel for folk.  Men ser nå etter mer "moderne" løsninger kanskje?

Har vurdert følgende:

  • Online finansrådgiver ( er finansrådgiver i min vanlige jobb, men vil tro mange bare vil ha en kjapp 1 on 1 session for "små" ting også
  • Fiverr tjenester ( Har tenkt mye på å lære meg programmer som adobe photoshop for å lage feks logoer eller bare "kule" bilder )
  • 3D printing ( Hadde interesse for dette tidligere, men falt litt av.. Syntes likevel det ser kult ut, men tror ikke det ligger penger i det enda på privat skala ) 
  • Podcast ( Er interessert i ekstremt mye forskjellig, tror det kunne vært en kul podcast med riktige gjester, men sannsynligheten for at det går noen vei er jo allerede liten ) ( Har sett NRK prøve å starte flere slike podcaster jeg kunne sett for meg å "merge", riktignok veldig ensformig fordi det var delt opp, men de er lagt på hyllen alle sammen så sjansen er basert på dette ) 
  • Lage apper ( Denne er far fetched, men kunne vært kult ) 

 

Så ja, har du noen tips?

Anonymous poster hash: 0c388...afb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt det du ramser opp krever ganske mye tid og krefter - og er vel mer som hobby å regne. 

Online finansrådgiver. Vel, dersom det dreier seg om folk med gjeldsproblemer, så er et "lite" problem, at de ikke har penger. Så da ligger profitten mer i hva du kan få i honorar fra banker som tilbyr lån og lignende. Skal du gi råd innen investeringer - tror jeg du skal lete lenge etter kunder, uten at du innehar et rykte. Men jeg kan ta feil. 

Det å være freelancer gjennom Fiverr og lignende - uten erfaring. Det går bare ikke. Du kan ikke bare "lære deg" photoshop på et par måneder. De som selger slike tjenester har utdannelse i bunn og solide forhåndskunnskaper. Folk flest er ikke klar over arbeidet som ligger bak en profesjonell logo. Dessuten tror jeg AI kan slå de fleste amatører. 

Men jeg ser at felles for alt, er at det foregår på skjerm - og ikke krever fysisk arbeid?

Her er noen mer realistiske tips:

- Bud som type Foodora eller lignende. Du tjener mer enn du tror.
- Jeg ser at hjemmesnekra blomsterkasser/benker/stoler, samt støpte kasser/bokser o.l. går unna på ymse salgsforum til en nokså solid pris. Uten at det krever så voldsomt mye forhåndskunnskaper. Mesterer du et DYI i blomsterkassesnekring, kan du kjøre samlebåndsproduksjon. Bålpanner er også populære saker. 
- Dropshipping. Du trenger ikke bygge opp dette fra bunn av selv, men du kan kjøpe et "halvferdig prosjekt" - der du allerede har en eksisterende nettside, med domene, en liten flyt av kunder og ymse. Dette er rimeligere enn du tror - så kan du kanskje tilpasse dette til det norske/skandinaviske markedet. 
- Apper og nettsider som tilbyr salg av brukte klær er veldig populært om dagen, slik som Tise. Du kan kjøpe i bulk (https://everytopbrand.com/ - første jeg fant, finnes mange slike bedrifter) - pakket ut, selge enkeltvis. Jeg regnet litt på dette en gang, og fant vel ut at hvert klesplagg ville koste ca 30 kr,- ferdig importet og fortollet med frakt. Selger du dette til 100-150 kr,- er det en avanse på 4-500%. (Realistisk sett er avansen langt lavere selvfølgelig).
- Håndarbeid. Spesialiser deg på noe rart og unikt. Lag en konto innen denne nisjen på Instagram, tagg i vei og selg via sosiale medier. Det kan være kniver, skinnprodukter, trefigurer... you name it.
- Bor det en liten kunstner i deg? Lag noe sært og unikt. Søk om legater.
- Skriv en bok. Har du en god ide, kan du igjen søke om legater for å få finansiert bokplanene dine. Du trenger ikke engang være god til å skrive. Eller du kan publisere dine egne tekster på Amazon (google "self publishing amazon" og les - med AI kan du renskrive tekstene på alle verdens språk om du vil).
- Still deg opp på torget og selg pølser , vafler, is og kaffe. Det er mer penger i slikt enn du tror. Velg en plass der ingen kjenner deg, dersom du syns det er flaut. 😜
- OnlyFans. 🤪

Lenke til kommentar
Gjest 0c388...afb skrev (1 time siden):
  • Fiverr tjenester ( Har tenkt mye på å lære meg programmer som adobe photoshop for å lage feks logoer eller bare "kule" bilder )
  • 3D printing ( Hadde interesse for dette tidligere, men falt litt av.. Syntes likevel det ser kult ut, men tror ikke det ligger penger i det enda på privat skala ) 
  • Podcast ( Er interessert i ekstremt mye forskjellig, tror det kunne vært en kul podcast med riktige gjester, men sannsynligheten for at det går noen vei er jo allerede liten ) ( Har sett NRK prøve å starte flere slike podcaster jeg kunne sett for meg å "merge", riktignok veldig ensformig fordi det var delt opp, men de er lagt på hyllen alle sammen så sjansen er basert på dette ) 
  • Lage apper ( Denne er far fetched, men kunne vært kult ) 

Disse punktene kan du "bare glemme" om du har krav om "uten nevneverdig innsats". Du ligger bak utviklingen. Podcast og app-markedet er oversvømt. Spesielt på apper er du 10 år for seint ute til at det er noe penger å hente med minimal innsats. 3D-printing er kanskje fortsatt i en tidlig fase, men tror nok det er begrenset foreløpig som du sier.

Gjest 0c388...afb skrev (1 time siden):

Online finansrådgiver ( er finansrådgiver i min vanlige jobb, men vil tro mange bare vil ha en kjapp 1 on 1 session for "små" ting også

Tviler på at du kommer til å tjene noe særlig på dette. Du har jo kompetansen, så det krever ikke så mye innsats å komme i gang, men dette finnes allerede og du er avhengig av markedsføring for å nå ut. I tillegg er dette tilgjengelig gratis så mange steder at jeg tipper betalingsviljen er ca null.

Milhouse85 skrev (17 minutter siden):

- Dropshipping. Du trenger ikke bygge opp dette fra bunn av selv, men du kan kjøpe et "halvferdig prosjekt" - der du allerede har en eksisterende nettside, med domene, en liten flyt av kunder og ymse. Dette er rimeligere enn du tror - så kan du kanskje tilpasse dette til det norske/skandinaviske markedet. 

Dropshipping er også forbi gullalderen med god margin. Oppstartskostnadene er så små at de færreste tjener penger på det lenger. De som var først ute kan ha bygget seg opp litt. Hadde en kollega som startet en dropshippingside for noen måneder siden og han har ikke hatt ett eneste salg.

 

Kort oppsummert; det finnes ikke enkle veier til penger, fordi da hadde "alle" gjort det og mulighetene forsvinner. Man må være tidlig ute med noe populært eller man må legge ned en del innsats. Å starte for seg selv krever rett og slett en del innsats. Det enkleste man kan gjøre er å faktisk ta en jobb. FINN.no småjobber, budsjåfør eller lignende. Eller så må man være forutseende og forutsi trender som kommer. En venn av en venn tjente noen hundretusener på en kalkulator-app på iPad fordi hen var blant de første til å lansere kalkulator-app. Men sånne muligheter vokser ikke på trær.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (30 minutter siden):

Dropshipping er også forbi gullalderen med god margin. Oppstartskostnadene er så små at de færreste tjener penger på det lenger. De som var først ute kan ha bygget seg opp litt. Hadde en kollega som startet en dropshippingside for noen måneder siden og han har ikke hatt ett eneste salg.

Er enig i det du skriver. Derfor foreslo jeg å kjøpe en allerede eksisterende side. Som faktisk genererer inntekt. Det å starte noe fra bunn av, helt på egenhånd. Er et håpløst prosjekt. 

https://flippa.com/11402717-close-to-a-half-a-million-dollars-in-sales-with-almost-no-marketing-or-paid-ads-8-000-pages-in-google-search-3-000-pages-in-yahoo-search

Kjapt eksempel jeg googlet frem. 14 år gammel side, som generer hele 1000 kr,- (103 usd) i inntekter pr mnd. Nettsiden ser ikke ut til å ha vært oppdatert siden oppstarten. Men greit nok. Her skal man (dersom tallene stemmer) gå i pluss etter et års tid. Da har man i teorien 1000 kr,- passiv inntekt pr mnd. Så kan man jo velge om man vil bare la siden dø sakte ut av seg selv, eller om man faktisk gjør en liten innsats med å holde den oppe. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest 0c388...afb said:

Fiverr tjenester ( Har tenkt mye på å lære meg programmer som adobe photoshop for å lage feks logoer eller bare "kule" bilder )

Lukta såvidt på det (og forsåvidt upwork).

Enten konkurerer du med 14000 indere, som synst 2$ i timen er god lønn, eller så er kunden idiot som insisterer på umulige tekniske løsninger som er galskap å levere som enkeltperson...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...