Gå til innhold

Hva tror dere blir best av


Anbefalte innlegg

:laugh:

Story'en som gjør FPS spill bra?

 

Jeg tror ikke jeg har spillt noen FPS spill med bra story noensinne(XIII virker lovende da, og så er det jo noen first person RPG's som System Shock og Deus Ex men det er en annen sjanger). Det som gjør et FPS bra er gode våpen, gode fiender, god oppbygging, og mest av alt godt level design.

Ja, du hørte rett, den er ikke mer oppfinsom i story, e.l. men det er hele konseptet med Haloringen som fenger meg! Spennende og spille, så kan man da også være opp til fire personer som runder spillet. God ide!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:laugh:

Story'en som gjør FPS spill bra?

 

Jeg tror ikke jeg har spillt noen FPS spill med bra story noensinne(XIII virker lovende da, og så er det jo noen first person RPG's som System Shock og Deus Ex men det er en annen sjanger). Det som gjør et FPS bra er gode våpen, gode fiender, god oppbygging, og mest av alt godt level design.

Ja, du hørte rett, den er ikke mer oppfinsom i story, e.l. men det er hele konseptet med Haloringen som fenger meg! Spennende og spille, så kan man da også være opp til fire personer som runder spillet. God ide!

Men du kan ikke seriøst mene at det er det som gjør Halo så bra????

 

Halo er bra på grunn av glimrende fiender, glimrende våpen, heite kamper, og godt level-design. Hvis man liker det storykonseptet de har rippet fra en eller annen sci-fi forfatter(Larry Niven? Tror jeg) så er det et pluss, men det er virkelig ikke det som gjør spillet bra.

Lenke til kommentar
no way..

 

 

dessuten kan ikke Halo 2 bli noe mye bedre grafisk heller. xboxen takler det rett og slett ikke.

 

 

gameplayet sier seg sjøl da.. fps uten mus er og blie bare helt ape!

 

og ja;

 

Jeg har både xbox og halo samt andre fps spill på xbox selv.

Ok du har eneren. Javel da vet du hvordan to'ern erda. Fint, forklar meg storyen. Det er nemlig den, blanda med et glimrende FSP spill som gjør Halo til et så bra spill. Ikke grafikken, ikke at det har bedre gameplay en andre, ellers helt like (HL2?) FSP spill. Nei det er storyen. Og dermed, bare for å plage deg litt, det virker nemlig som om du tar dette personlig:

 

:thumbs: go HALO 2 :thumbs: igjen! :green:

 

det er faktisk lov til å en annen mening enn deg. "Jeg er uening i hva du sier, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å si det." som Voltaire sa.

:laugh:

Story'en som gjør FPS spill bra?

 

Jeg tror ikke jeg har spillt noen FPS spill med bra story noensinne(XIII virker lovende da, og så er det jo noen first person RPG's som System Shock og Deus Ex men det er en annen sjanger). Det som gjør et FPS bra er gode våpen, gode fiender, god oppbygging, og mest av alt godt level design.

HL hadde en bra story da. Og dette bidro også til å gjøre det så populært som det ble, folk be rett og slett overrasket på at et fps spill kunne ha så bra og gjennomtenkt story, bra grafikk og bra multiplayer egenskaper.

Lenke til kommentar
HL hadde en bra story da. Og dette bidro også til å gjøre det så populært som det ble, folk be rett og slett overrasket på at et fps spill kunne ha så bra og gjennomtenkt story, bra grafikk og bra multiplayer egenskaper.

HL hadde ikke en bra story. Den hadde en grei nok historie, fortalt på en fantastisk måte. Grunnen til at HL historien gjorde såpass inntrykk på mange var ikke at den var så original eller bra eller noe sånt, det var enkelt og greit at det skjedde spennende og kule ting foran øynene på deg hele tiden, enn om de hadde noe med historien å gjøre eller ikke.

 

Selve storyen i Half-Life er enkelt og greit: Slemme monstere kommer til hemmelig forsknings senter, sinte soldater kommer for drepe monsterene og vitnene, du må drepe både monsterne og soldatene. Blir ingen Oscar for den historien nei.

Lenke til kommentar

Jeg klager ikke på HL bare så det er sagt :dremel: (ny smily, måtte bare bruke den)

 

Halo, spennende konsept. Jepp. Sier dermed ikke at det ikke er andre grunner til at det er et godt spill, men det var faktisk det som fengslet meg, men om det hadde fengslet med et dårligere gameplay er heller uvisst.

Lenke til kommentar
Jeg klager ikke på HL bare så det er sagt :dremel: (ny smily, måtte bare bruke den)

 

Halo, spennende konsept. Jepp. Sier dermed ikke at det ikke er andre grunner til at det er et godt spill, men det var faktisk det som fengslet meg, men om det hadde fengslet med et dårligere gameplay er heller uvisst.

Skal ikke Halo 2 foregå på jorden?

 

Mye bedre enn de andre som var på den tiden. Du forenkler selve historien veldig mye. Du kan ikke strippe det ned så mye og si at det var likt de andre...

Jo det kan jeg! :laugh:

 

Uansett, System Shock var mye tidligere ute, og spill som Sin(Forsåvidt grovt undervurdert på grunn av at det var fullt av bugs og kom samtidig med Half-Life) hadde mer komplisert historie(Selvom den var mye teitere og mer humoristisk). Shogo:MAD hadde også mer komplisert historie. Men Half-Life var presentert mye bedre, og historien fortalt mye bedre, og det hadde en intern logikk og realisme som fungerte helt ypperlig. Mens man lo av de ufrivillig morsomme story sekvensene i Sin og Shogo: MAD, så fungerte story elementene i Half-Life for å bygge opp stemningen.

Lenke til kommentar

Eg ser først og fremst på Multiplayer delen som de fleste sikkert gjer, spesielt angåande HL2. Og Halo har på langt nær hatt samme suksessen som HL (CS da men).

 

HL2 kjem sikkert til å bli det mest solgte spillet over kortest tid (de første vekene)

 

Og det hjelper lite med god story, grafikk osv uten skikkelig gameplay (det har vel CS bevist for leeeeeeeenge sidan)

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Utrolig at så mange kan mene så mye om 3 spill ingen av dere har spilt fordi ingen av spillene er ferdig utviklet.

 

Ikke rart det blir krig sier jeg bare :p

HVA TROR DERE BLIR BEST AV

 

 

Det er tittelen, vi gir vårt syn, vårt syn kan være forskjellig fra person til person. Derfor er din post usaklig og dum. kthxbye

Lenke til kommentar
Utrolig at så mange kan mene så mye om 3 spill ingen av dere har spilt fordi ingen av spillene er ferdig utviklet.

 

Ikke rart det blir krig sier jeg bare :p

HVA TROR DERE BLIR BEST AV

 

 

Det er tittelen, vi gir vårt syn, vårt syn kan være forskjellig fra person til person. Derfor er din post usaklig og dum. kthxbye

Klart det er forskell fra person til person, det er jo det som er selve meningen med posten, å få høre hva andre synes.

 

Selv tror jeg HL2 blir best, kanskje fordi det er det eneste jeg har sett in-game film av.

 

Haha, sorry Nimsi, så ikke at du quotet noen, trodde du var mot posten :p

Endret av espen999
Lenke til kommentar

dessuten kan ikke Halo 2 bli noe mye bedre grafisk heller. xboxen takler det rett og slett ikke.

Du er klar over at Doom3 og HL2 også kommer til Xbox? Halo2 har faktisk en god del bedre grafikk enn 1'ern. En av de største forbedringene er at dem har gått helt bort ifra statisk lys og over til fullt dynamisk og global lightning system.

 

Halo Combat Envolved

 

Halo 2

 

jo.. altså.. som sagt.. har sett en lang, lang gameplay video, og så lite nytt. VELDIG lite nytt.

Foruten bedre grafikk, nye våpen og kampene forgår i et byområde kan man gi ordrer til med soldatene, ta over kjøretøy "in flight" og være gunner på et kjøretøy mens en annen kjører. Man har også mulighet for se rundt hjørner, stealth og melee combos.

 

Du har selvfølgelig rett til dine meninger, men vennligst ikke prøv å fremstå andre som idioter fordi dem ser fram til et spill du ikke har mye sansen for. Halo er et meget populært spill på Xbox og det har fått mange bra omtaler, så det er kanskje ikke så rart at det er mange, inkludert meg selv, ser fram til Halo 2?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

dessuten kan ikke Halo 2 bli noe mye bedre grafisk heller. xboxen takler det rett og slett ikke.

Du er klar over at Doom3 og HL2 også kommer til Xbox? Halo2 har faktisk en god del bedre grafikk enn 1'ern. En av de største forbedringene er at dem har gått helt bort ifra statisk lys og over til fullt dynamisk og global lightning system.

 

Halo Combat Envolved

 

Halo 2

 

jo.. altså.. som sagt.. har sett en lang, lang gameplay video, og så lite nytt. VELDIG lite nytt.

Foruten bedre grafikk, nye våpen og kampene forgår i et byområde kan man gi ordrer til med soldatene, ta over kjøretøy "in flight" og være gunner på et kjøretøy mens en annen kjører. Man har også mulighet for se rundt hjørner, stealth og melee combos.

 

Du har selvfølgelig rett til dine meninger, men vennligst ikke prøv å fremstå andre som idioter fordi dem ser fram til et spill du ikke har mye sansen for. Halo er et meget populært spill på Xbox og det har fått mange bra omtaler, så det er kanskje ikke så rart at det er mange, inkludert meg selv, ser fram til Halo 2?

takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...