Gå til innhold

Kjøpe bruktbolig med minimale oppussingsbehov


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg planlegger å kjøpe min først bolig i nær fremtid. Det kanskje aller viktigste for meg er å kjøpe en bolig med minimalt med oppussingsbehov i overskuelig fremtid. Dette på grunn av at jeg er ekstremt lite handy, og har verken tid, penger og interesse for dette ved mindre jeg må.

Det mest opplagte da er kanskje å kjøpe nytt, noe jeg vurderer, men ulempen der er jo ventetiden på et par år. Jeg ønsker å flytte inn snart og begynne å leie ut et rom.

Jeg har kikket på noen boliger og det er vel kanskje urealistisk å finne en bolig uten et eneste avvik rapportert i takstrapporten. Noen små avvik her og der må jeg kanskje regne med. Jeg lurer derfor på hvilke avvik jeg bør være obs på dersom jeg ønsker å være trygg på å bruke minimalt med tid og penger på oppussing i årene som kommer.

Endret av Lemongrass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Da vil jeg anbefale deg å kjøpe rekkehus i et borettslag.

Da er det meste inkludert i husleien vedr. vaktmestertjenester.

Viktig da, er at bad og kjøkken er nylig oppusset.

Resten av rommene krever lite teknisk, og kan enkelt pusse opp selv, alternativt settes bort.

Lenke til kommentar

Om boligen kun trenger maling så er jo dette noe du kan leie hjelp til etter du har kjøpt. Ting som er viktig er kjøkken og bad, gulv, balkong.

Det legges ofte ut helt nye leiligheter på finn som selges av spekulanter. Ventetiden trenger ikke bli to år på noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...