Gå til innhold

PowerColor Radeon9800PRO vs Sapphire Radeon 9800XT

XerioN

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

tempmåler fungerer ikke til 9800pro kort ettersom det kun er (noen få) 9600XT kort mens alle 9800XT kortene kommer med innebygget temp sensor.

så selv om driverne støtter det så har de ingen plass å hente temperaturen fra så lenge kortet ikke har innebygget sensor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Call of Duty:

You will also see that the RADEON 9800 PRO 256MB outperforms its 128MB cousin by 29% at 1600x1200

http://www.firingsquad.com/hardware/call_o...y_ati/page7.asp

Tomb Raider: Angel of Darkness

With 4X FSAA enabled the back buffer and depth buffer requires 4 times as much memory space as normal, coupled with the fact that newer titles are storing larger vertex buffers on the board, there is less space available locally for textures, hence in this title some of the textures are being pushed to system RAM. Because textures that need to be addressed from system RAM are done so over the AGP bus, with only a bandwidth of 2GB/s at AGP8X transfer rates, this decreases the overall rendering performance. As a result of this, at high resolutions there is as much as a 21% difference between the 9800 PRO 128MB and the 9800 XT, and 25% between the 9700 PRO and 9800 XT.

-Beyond3D

UT2003:

With 4X FSAA enabled it would appear that the 128MB boards performing much lower than would be expected given their theoretical differences, and hence it's reasonable to assume that again there are some textures being addressed from system RAM and slowing their performance down.

-Beyond3D

Skrevet

takk! da går jeg får det da :D

tusen takk til alle som har svart meg, det har hjelp meg veldig mye med hva jeg skal velge :thumbs:

Skrevet
Ville MYE heller Valgt Sapphire ! Det er ordenlig kvalitet (best etter Hercules)

Synes selv at Hercules har den beste kvaliteten.

Tror jeg det er mange her som ville ment.

Skrevet (endret)
Ville MYE heller Valgt Sapphire ! Det er ordenlig kvalitet (best etter Hercules)

Synes selv at Hercules har den beste kvaliteten.

Tror jeg det er mange her som ville ment.

Leste Du nøye etter Nå? det var jo faktisk det jeg og mente da! :roll:

Nr 1: Hercules = :thumbs: såvidt bedre enn sapphire

Nr 2: sapphire = :thumbup: Mest for pengene!

Nr 3: ASUS ?

Nr 4 power color ? :thumbdown:

Endret av AMD_XP3000+
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

ASUS på 3 plass ???

nummer 1: Asus ytelse,bundle,kvalitetsprodukt

nummer 2: Hercules ytelse,bundle,kvalitetsprodukt - havner dog under asus pga asus er hakket kvassere når det gjelder bundle samt kvalitet.

nummer 3: sapphire - kort sagt, mye for pengene

Skrevet (endret)
ASUS på 3 plass ???

nummer 2: Hercules ytelse,bundle,kvalitetsprodukt - havner dog under asus pga asus er hakket kvassere når det gjelder bundle samt kvalitet.

Syns ikke ASUS har noe på 1plassen og gjøre jeg da men...

jeg ville rangert det på en 3 eller 4 plass jeg da men.

Men en ting som er sikkert er at jeg er ganske sikker på at

1 plassen tildeles til hercules!

Endret av AMD_XP3000+
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet
ASUS på 3 plass ???

Syns ikke ASUS har noe på 1plassen og gjøre jeg da men...

jeg ville rangert det på en 3 eller 4 plass jeg da men.

Men en ting som er sikkert er at jeg er ganske sikker på at

1 plassen tildeles til hercules!

hva med å gi en grunn....

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet
For og si det sånn så har jeg hørt VELDIG få som har klaget på Hercules og ASUS kortene.

Verre med Sapphire, og værst med Powercolor :)

nettopp.

asus og hercules er de man betaler litt ekstra for å få kloa i.

begge stiller på ytelsestoppen, leverer et produkt med ingenting å utsette på.

kvaliteten er på topp,skikkelige vifter, samt at du får en temmelig stor bundle med kortene.

Skrevet (endret)

Enig med Asus på top, men er ikke sikker på Saphire vs Herkules. Det er meningen min etter å ha lest diverse tester (ser etter skjermkort selv). Liker personlig Saphire bedre pga. deres "Ultimate Edition" utgaver, som er vifteløse :)

EDIT: Men Asus har intet 9800 PRO kort, kun 9600XT og 9800XT....

Mvh.

S.

Endret av SvUpP
Skrevet

Stemmer.

Connect3D hadde så vidt noe bundel :p

Vifta på mitt Powercolor tok ryken (Slik som mange andre her har hatt problemer med), og vet om en del som har hatt problemer med Sapphire også.

Men har sjelden lest om noe problemer med de andre kortene som ASUS og Hercules. Har selv hatt et problemfritt Hercules Radeon 9600 256MB.

Skrevet

Er det egentlig noen ytelsesforskjell mellom Radeon 9800PRO fra Sapphire, Powercoler og Hercules? Er det ikke stort sett bare Powercolors ubrukelige vifte og Hercules fete utseende som utgjør forskjell?

Skrevet
Er det egentlig noen ytelsesforskjell mellom Radeon 9800PRO fra Sapphire, Powercoler og Hercules? Er det ikke stort sett bare Powercolors ubrukelige vifte og Hercules fete utseende som utgjør forskjell?

Den eneste forskjellen er så og si holdbarheten og utsenede ;)

Ellers lik.

Skrevet

Den eneste forskjellen er så og si holdbarheten og utsenede ;)

Ellers lik.

Ok. Regner med at detta med holdbarhet går i favør Hercules :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...