Gå til innhold

Lader til Nettbrett


I38ZDGBR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oss gamle skrotnisser som har masse gammelt utstyr, har gjerne skuffen full av gamle kabler med alle mulige plugger.

Elkjøp har laget en fin oversikt over disse pluggene:

https://www.elkjop.no/magazine/pc/guide-usb

Jeg har gamle, eksterne harddisker, printer og scanner med alle disse pluggene, alle har USB-A i den ene enden som passer i gamle PCer, og noe annet som passer i andre enheter i den andre enden.

Om du nå starter med blanke ark, hopp over alt det gamle. Du skal bare ha USB-C.

Det er EU som har bestemt at alt utstyr skal ha USB-C. Nyere PCer og mobilladere har også dette, så du slipper kabler med USB-A i den ene enden og USB-C i den enden som passer i mobilen. Nå skal alle være USB-C uansett.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (11 timer siden):

Oss gamle skrotnisser som har masse gammelt utstyr, har gjerne skuffen full av gamle kabler med alle mulige plugger.

Elkjøp har laget en fin oversikt over disse pluggene:

https://www.elkjop.no/magazine/pc/guide-usb

Jeg har gamle, eksterne harddisker, printer og scanner med alle disse pluggene, alle har USB-A i den ene enden som passer i gamle PCer, og noe annet som passer i andre enheter i den andre enden.

Om du nå starter med blanke ark, hopp over alt det gamle. Du skal bare ha USB-C.

Det er EU som har bestemt at alt utstyr skal ha USB-C. Nyere PCer og mobilladere har også dette, så du slipper kabler med USB-A i den ene enden og USB-C i den enden som passer i mobilen. Nå skal alle være USB-C uansett.

Stadig nytt å få med seg, positiv info.

Lenke til kommentar
^fmj skrev (16 timer siden):

Du kan også handle kabler på Aliexpress, Ugreen er bra.

Aliexpress

OK.

 

RRhoads skrev (14 timer siden):

Nei. Laderen sitter egentlig i nettbrettet, og får spenning fra adapteren over USB. Den vil trekke så mye strøm den får lov til av adapteren. 

Det er vel ingen som vet om. Hadde naboen sagt dette hadde eg tipset fastlegen😆

Lenke til kommentar
^fmj skrev (16 timer siden):

Du kan også handle kabler på Aliexpress, Ugreen er bra.

Aliexpress

Den koster litt over 10 kr. er det brukanes kabel? Har kjøpt en del vesker til mobil til ca 5 dollar inklusive frakt fra aliexpress. Ingen topp kvalitet men til 50kr. er det ok

Endret av I38ZDGBR
Lenke til kommentar
I38ZDGBR skrev (9 timer siden):

Den koster litt over 10 kr. er det brukanes kabel? Har kjøpt en del vesker til mobil til ca 5 dollar inklusive frakt fra aliexpress. Ingen topp kvalitet men til 50kr. er det ok

Jepp, antar du er inne på den som er 0,5 meter lang? Prisen på 10 kroner vil jeg tro er ny-kunde-bonus? 2 meter 60W koster cirka 80 kroner hos meg med frakt og moms.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
I38ZDGBR skrev (15 minutter siden):

ok, men betyr hurtig lading kort levetid på batteri?

Om der er iPad så tror jeg max effekt er ca 20-22 Watt. Og det er ikke mer enn mange mobiler også lader med som har mye mindre batteri. Så denne effekten det lades med vil være liten belastning for batteriet på et nettbrett. Batteri slites mer av å være fulladet over tid enn ladingen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...