Gå til innhold

Styre panelovner etter strømpris


Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet nå som har mill WiFi panelovner til oppvarming (tror ikke det er aller nyeste variant). Er det noen mulighet for å koble dette opp mot strømprisene, så de skrur seg av dersom f eks strømprisen en kort periode er veldig høy? Fortrinnsvis uten å måtte investere mye i utstyr som jeg ikke kan ta med meg til egen leilighet når jeg en gang i fremtiden kjøper egen.

Mindre viktig, men om noen har noe forslag: Er også interessert i en løsning som gjør det litt lettere å endre på det fastsatte programmet, f eks at man har en gammel mobil eller tablet som kun brukes til å styre programmet og kan stå lett tilgjengelig ved entreen e.l. Er vel eneste måten jeg kanskje kan få samboeren til å huske å bytte modus når hun går fra leiligheten i det tidsrommet ovnene er programert til "hjemmetemperatur".

Beklager hvis dette har vært diskutert før, forsøkte å søke uten å finne noe relevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tibber og Mill-produkter snakker godt sammen, både når det gjelder å bruke alle Tibber kundene (som har gått med på det) som et digert battery når strømbehovet er på det høyeste, men også når det gjelder dag- og nattesenking av temperatur slik du selv ønsker.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Fylliksen said:

Jeg leier en leilighet nå som har mill WiFi panelovner til oppvarming (tror ikke det er aller nyeste variant). Er det noen mulighet for å koble dette opp mot strømprisene, så de skrur seg av dersom f eks strømprisen en kort periode er veldig høy? Fortrinnsvis uten å måtte investere mye i utstyr som jeg ikke kan ta med meg til egen leilighet når jeg en gang i fremtiden kjøper egen.

Mindre viktig, men om noen har noe forslag: Er også interessert i en løsning som gjør det litt lettere å endre på det fastsatte programmet, f eks at man har en gammel mobil eller tablet som kun brukes til å styre programmet og kan stå lett tilgjengelig ved entreen e.l. Er vel eneste måten jeg kanskje kan få samboeren til å huske å bytte modus når hun går fra leiligheten i det tidsrommet ovnene er programert til "hjemmetemperatur".

Beklager hvis dette har vært diskutert før, forsøkte å søke uten å finne noe relevant.

Du kan, i teorien, koble Mill ovnene til Home Assistant og sette opp en klimakontroll på dashbordet og vise det på en enhet.

Lenke til kommentar
Fylliksen skrev (På 22.2.2023 den 3.34):

 mill WiFi panelovner til oppvarming (tror ikke det er aller nyeste variant).

Gen2 av Mill WiFi ovner har rykte på seg å ikke være helt stabile (detter ut) men i de % av tiden det fungerer så får man jo nytte av oppsettet. Dvs. om du får problemer så er det ikke sikkert at det er deg 😆

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...