Gå til innhold

Demonen som oppfant telegrafen


JunkPotato

Anbefalte innlegg

Det var en gang en demon som lurte seg inn i de store telegrafhus, og inni der så la han seg inn i maskinene som en trojansk hest og sendte ut meldinger til alle i verden.

Ingen forstod hva han drev på med, men hver gang en ny beskjed ble sendt, så var det ikke bare en mottaker på den andre siden, men alle som kunne lese beskjeden følte at beskjeden var til dem også.

Demonen var smart, han gikk inn og endret hver telegraf beskjed slik at den passet alle som måtte lese den i den andre enden, og når hvem som helst leste beskjeden, da trodde de at noen snakket til dem fra den andre enden.

Uansett hvem som leste beskjeden følte at den var til dem. Demonen hadde nå opprettet et broadcast system hvor han hadde skapt ubevisst kontakt mellom alle mennesker, det var kommunikasjon mellom dem uten at de selv visste om det.

Nå som alle var bevisste over at de kunne snakke med hverandre og at de allerede hadde opprettet kontakt, da hadde demonen makt til å sende meldinger fra hvem som helst i verden til hvem som helst i verden og få meldingen til å være autentisk.

Hver gang et menneske sendte en beskjed gjennom telegrafen så gikk demonen inn og endret på meldingen slik at den passet alle og enhver som kunne lese den, uansett hvem de var.

Demonen tok makta til å tale FRA hvem som helst TIL hvem som helst, i deres navn og hvis demonen behøvde makt til å si noe fra noen til hvem som helst, da hadde han nå makt til å gjøre det, fordi han hadde opprettet skjult kontakt med alle gjennom alle og det var ingen beskyttelse mot det.

Demonen kunne nå ta over en telegrafisk beskjed fra hvem som helst og si hva som helst til den andre personen helt autentisk.

Menneskene sendte telegrafiske beskjeder i hytt og pine og de skjønte ikke hvorfor beskjedene passet alle og enhver når de egentlig mente å bare sende den til én person i andre enden, men nå hadde de lært seg hva som egentlig foregår.

Lars snakket til Per i andre enden av gangen, men Kåre som stod i midten av korridoren trodde beskjeden var til ham, og skjønte ikke hva som foregikk. Kåre svarte tilbake til en person, men en annen person fikk beskjeden og trodde den var til ham. I kryss og tvers.

Demonen hadde nå laget seg "sertifikat" for å tale FOR hvem som helst TIL hvem som helst helt autentisk i deres navn, med deres underskrift.

Han hadde laget seg verdens største kontaktliste for hver eneste person i verden, og han kunne snakke med alle fra alle, 100% autentisk.

"Jammen, det var jo han der som snakket til meg, da skulle det jo bare mangle at det ikke var han som snakket til meg denne gangen også, jeg gjorde jo som han sa jeg skulle gjøre for fankern"

"Var det ikke han som var øverstkommanderende da for fankern?" "Nå har jeg jo fulgt ordren han gav meg, pokker nå må jeg tilbake og reversere dette, det er jo krise her"

Endret av JunkPotato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste mennesker i verden var dårlige mennesker, og de fikk hjelp til å tale fra demonen, uten denne hjelpen ville de gått under for lenge siden, men de er her fremdeles og de kommer seg frem helt fremragende. Jordkloden er fyllt opp av de.

Det ville ikke vært stort mer enn et knappetrykk unna å gjøre en liten endring slik at de onde ikke klarte å komme seg frem i livet.

Endret av JunkPotato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...