Gå til innhold

DVI til HDMI kabel?


Lyncs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er overgang som gjør om fra DVI til HDMI, i den rekkefølgen. Den kan ikke brukes omvendt. Både skjermer og grafikkort har hun-port ("innoverkontakt"). Kabelen som skal koble sammen må derfor ha han-port ("utoverkontakt") i begge ender.

Overgangen du har funnet, som har DVI-han (inngang) og HDMI-hun (utgang), bør passe fint i din situasjon.

1. DVI-hun på grafikkort:

multiple monitors - One DVI cable isn't working with new graphics card? -  Super User

2. Her vil da DVI-han (venstre bilde) passe:

image.jpeg.efec3bea9163462f5312f31d2caf095c.jpeg

3. Også passer HDMI-kabelen i HDMI-hun (høyre bilde over):

image.jpeg.b5edd92dd03494ed40d9aa601125f5ac.jpeg

4. Og i skjermen:

Connect Your Laptop to Multiple Gaming Monitors

...

Lenke til kommentar

Testet dette med en SBC (Orange PI Plus 2E) en gang og det er noe med fargene som ikke ble riktig med HDMI -> DVI. For min del ble det enfarget med ulike styrkegrader med Magenta (Blå + Rød) og ikke noe grønt. Måtte sette opp dingsen til å gi ut et DVI-kompatibelt signal over HDMI før det fungerte som det skulle.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
nightowl skrev (31 minutter siden):

... derfor ha han-port ("utoverkontakt") i begge ender ... DVI-han (inngang) og HDMI-hun (utgang)....


Jeg slår et slag for inkludering, og ønsker kun å kjøpe non-binære kabler, kan du forklare hvordan dette vil virke når alle kablene mine har Dem-kontakt, og ikke slike diskriminerende han/hun innganger og utganger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...