Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Svindel og utpressing


Gjest 34eb0...3f4

Anbefalte innlegg

Gjest 34eb0...3f4

Hei. 
jeg kjøpte en eiendom og utviklet den. Jeg hadde en tidligere samarbeids partner som jeg fant ut lurte meg for små penger gjennom et tilbud som lå inne hos en forhandler. Jeg ble så kjent med han som hadde de gode rabattene hos forhandler min tidligere partner hentet tilbudet gjennom. Denne personen begynte så å gjøre krav på penger gjennom psykologisk utpressing og skremte meg rett og slett. Jeg måtte vipse han penger for slik og ingenting. Han drev rett og slett med utpressing. Samtidig som han sa jeg skulle få igjen pengene mine gjennom et lån han skulle ta på boligen sin. Jeg følte meg som en slave i hans nærvær. Jeg klarer ikke å forklare hvor dum og jævelig jeg føler meg nå i ettertid. Denne eiendommen som jeg satt på gjeldsfri truet han seg til. Han dro frem et skjøte og kom med draps trusel om at jeg måtte gjøre som han sa. Så skrev jeg under skjøte og påførte vitner som ikke var til stede.  Kort tid etter begynte han å unngå meg. Først da henvendte jeg meg til en tidligere venn som jeg ikke har hatt så mye kontakt med. Han ble paff og spurte hvor dum jeg kunne være som holdt meg rundt denne personen. 

Jeg har så våkent til og anmeldt vedkommende for utpressing og tyveri av eiendommen. Jeg var inne til avhør og ga min forklaring. Jeg ba om politi beskyttelse fordi jeg vet han er farlig fra tidligere fortid som han fortalte meg underveis. Saken ble henlagt pga kapasitet. Jeg har klaget inn henleggelsen på bakgrunn av alvorligheten og konsekvensene dette har fått for meg og min familie. Jeg har også klaget saken inn til forliksrådet, sendt inn dokumentasjon osv.. 

jeg har ikke råd til advokat eller noe så her står jeg med tom lomme og har ‘gitt fra meg penger og eiendom til en svindler. 
 

hverken advokat eller innbo forsikringen min dekker denne saken da jeg hadde interesse å tjene penger.  
 

skal det være så lett å svindle til seg eiendom og presse til seg penger? 
 

jeg vet jeg har vært dum,naiv og hjernevasket. Men jeg gir meg ikke. Jeg håper på at noen vil se at denne personen ikke kan gjøre rede for hvorfor han har mottat gjennom vips større penge beløp. Og truet til seg en gjeldsfri eiendom på sitt navn uten å ha ytet eller betalt en eneste krone for eiendommen. 
 

finnes det håp for meg? Eller har jeg virkelig gått på livets smell. 
 

Anonymous poster hash: 34eb0...3f4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om skjøtet er tinglyst. Dette gjør du via seeiendom.no. Hvis det ikke er tinglyst kan du få tinglyst en tinglysingssperre, det vil si at ingen kan tinglyse noe uten samtykke fra en uavhengig tredjepart. Dette vil blokkere muligheten hans til å få tinglyst skjøtet. Da risikerer du ikke at eiendommen blir videresolgt mens dere to krangler. 

Du kan også be tingretten om å tinglyse tvist på eiendommen, tinglysingsloven § 19. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
krikkert skrev (6 timer siden):

Sjekk om skjøtet er tinglyst. Dette gjør du via seeiendom.no. Hvis det ikke er tinglyst kan du få tinglyst en tinglysingssperre, det vil si at ingen kan tinglyse noe uten samtykke fra en uavhengig tredjepart. Dette vil blokkere muligheten hans til å få tinglyst skjøtet. Da risikerer du ikke at eiendommen blir videresolgt mens dere to krangler. 

Du kan også be tingretten om å tinglyse tvist på eiendommen, tinglysingsloven § 19. 

Hei. Takk for svar. 
 

Han har skjøtet tinglysning. Det ligger også en urådighet der fra megler. Så han her har planer om å selge min eiendom.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/15/2023 at 9:48 PM, Guest 34eb0...3f4 said:

Han dro frem et skjøte og kom med draps trusel om at jeg måtte gjøre som han sa. Så skrev jeg under skjøte og påførte vitner som ikke var til stede.

Hva står det om vederlaget i skjøtet? 0 kroner?

Kan du dokumentere psykologisk utpressing eller lignende, f.eks. sms?

Endret av mobile999
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Spinnvill situasjon du befinner deg i. Håper det ordner seg.

Ikke overtenk det med å ikke ha råd til advokat. Ta kontakt med ett advokatkontor å legg frem saken som den er. Så kan dette med finansiering være en samtale dere kan ta da, du er nok ikke kjent med alle muligheter der.

Det kan jo se ut som at du er ett offer for grov kriminalitet, kanskje det kan gi deg rett på fri rettshjelp? Derfor ikke drøy dette, kontakt advokat som krikkert skriver. Gjerne flere frem til du finner en som vil hjelpe deg, og som er løsningsorientert med finansieringen.

Endret av Kron
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...