Gå til innhold

T-We Boks II fjernkontrollen treg på exit


Anbefalte innlegg

er det flere som opplever at X knappen på fjernkontrollen er utrolig treg? Må trykke utallige ganger for å komme ut at f.eks. Tv-Guide. Batteri-status på fjernkontrollen er ok, og alle andre taster responderer kjapt som de skal.

rlBJ8fX.png

hvis det ikke er noe galt med selve fjernkontrollen, har jeg lurt på om det er software-relatert som Telenor evt. har kludret til på dekoderen. Vi vet jo at de er inne der å gjør tingen innemellom, f.eks. var de via oppdatering å fikset noe med visning/plassering av tekst-tv for ikke lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er mye treghet både på forrige T-WE boks og T-WE II boksen.

For min del opplever jeg ofte flere sekunder delay når jeg  bruker fjernkontrollen. Selve fjernkontrollen og boksen reagerer med en gang, så dette har nok med software å gjøre. Noen ganger fungerer det rimelig greit, men irriterer meg ofte over tregheten som jeg ikke hadde noe av før.

Har en mistanke om at Telenor forsøker å hente for mye ut av disse boksene. Min boks har forresten ikke noe kobling til internett, men den får TV-signaler fra kabelnettet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

at det er treg/fraværende respons på exit-tasten, avsløres i grunn av at lyset rundt ON/OFF knappen på dekoder ikke blinker umiddelbart, slik det gjør hvis man trykker andre taster på fjernkontrollen.

Å holde fjernkontrollen nærmere dekoder eller forandre "vinkel" i den tro det har noe med "fri sikt" å gjøre, forandrer ikke noe. Exit er og blir treg. I alle fall hos meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 2/25/2023 at 11:55 AM, Mr.M said:

at det er treg/fraværende respons på exit-tasten, avsløres i grunn av at lyset rundt ON/OFF knappen på dekoder ikke blinker umiddelbart, slik det gjør hvis man trykker andre taster på fjernkontrollen.

Å holde fjernkontrollen nærmere dekoder eller forandre "vinkel" i den tro det har noe med "fri sikt" å gjøre, forandrer ikke noe. Exit er og blir treg. I alle fall hos meg.

Ikke merket noe her. Går fra f.eks. meny og ut til live-tv umiddelbart. Fjernkontrollen bruker ellers Bluetooth, så fri sikt/vinkel skal ikke ha noe spesielt å si. 

Hvis du må trykke flere ganger høres det jo mer ut som det er noe galt med knappen/fjernkontrollen. Ikke vært sølt noe? 

 

Lenke til kommentar
NULL skrev (9 minutter siden):

Hvis du må trykke flere ganger høres det jo mer ut som det er noe galt med knappen/fjernkontrollen.

kan tyde på det, spesielt siden ingen andre virker å oppleve samme.

selve fjernkontrollen har ikke opplevd noe medfart eller søl nei.

blir vel nødt å ta en runde med Telenor etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...