Gå til innhold

Norge tilhører fortsatt Odin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er i det hele tatt veldig lite med innleggene dine som innbyr til "å stole på" dine ord. Ingenting du kommer med har noe som helst substans, og alt fremstår som rør fra en person som har stupt ned i kaninhullet og sitter og kaster drit opp fra hullet sitt. Når du i tillegg kommer med pedovitser i en annen tråd her, så stiller jeg spørsmål ved din mentale helse.

Ønsker deg for øvrig alt godt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
aig skrev (1 time siden):

Når kritikken er konstruktiv, så tar jeg det til meg.

Okei, her kommer konstruktiv kritikk:

Hvis du ønsker å overbevise noen, er det fornuftig å komme med mer enn en rekke fantastiske påstander stort sett helt uten begrunnelse eller dokumentasjon. 

Og når du begrunner noe, er det fornuftig å komme med et logisk holdbart argument, ikke åpenbare logiske feil som at norrøne brukernavn beviser at Odin lever.

Sitat

Dere etterlyser dokumentasjon i stedet for å stole på mine ord. Skal jobbe med å etterkomme ønsket.

Det vil overraske meg stort om du klarer å komme med noe som helst som ligner på holdbar dokumentasjon. Men artig om du prøver... 

Sitat

Uansett, Odin er tilbake og denne gangen med to øyne.

Nok en fantastisk påstand uten begrunnelse eller dokumentasjon. 🤪

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Retorisk spørsmål: Er Bibelen bevis for Guds eksistens? Eller kanskje 3 milliarder kristne tar feil, for din del?

Å fange bilde av Odin er nok umulig. Men noen av oss er ikke hjerteløse kynikere som enkelte bedrevitere på dette forumet.

Lenke til kommentar
aig skrev (3 timer siden):

Retorisk spørsmål: Er Bibelen bevis for Guds eksistens?

Ikke mer enn Harry Potter-bøkene er bevis for  Voldemorts eksistens, så nei. 

Sitat

Eller kanskje 3 milliarder kristne tar feil, for din del?

En påstand blir ikke mer eller mindre sann av antallet som tror på den. 

Jeg påstår ikke at kristne tar feil, men jeg påstår at det mangler gode bevis for at de har rett, og at det derfor ikke er gode nok  grunner til å tro for en skeptiker. 

Sitat

Å fange bilde av Odin er nok umulig. Men noen av oss er ikke hjerteløse kynikere som enkelte bedrevitere på dette forumet.

Jeg er ingen hjerteløs kyniker, og jeg elsker fantasien og det fantastiske. Jeg koste meg med Neil Gaimans gjendiktning av norrøn mytologi, jeg elsker Borges sine fantastiske historier og forfattere som Murakami og Vonnegut. 

Men jeg bryr meg om det jeg tror på er virkelig eller fantasi, og ønsker å tro på så mye sant og så lite usant som mulig - og godtar derfor ikke fantastiske påstander helt uten bevis, som dine. 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aig skrev (3 timer siden):

Jeg tar det som et kompliment. 🙂

Da må jeg nesten være en «hjerteløs kyniker» og skuffe deg 😉

«Fantastisk» var nok et dårlig ord fra min side som beskrivelse av dine påstander. Det jeg la i det, er at dine påstander ikke stemmer med den kjente virkeligheten, og sånn sett er fantasi. Men de er på ingen måte fantastiske slik verkene til Borges, Gaiman, Murakami eller Vonnegut er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er stolt av Odins kulturarv, derfor ser jeg ham overalt i Norden. Han er en personlig venn av meg, slik som Kristus er en "fantasivenn" for de kristne, som sagt av noen stygge tunger.

Uten å referere til deg, så møter jeg endel kverulanter på forumet og finner argumenter for å tilbakevise demses ignorante og meningsløse mobbing. Er ikke redd for dem...

Forøvrig kan jeg heller bruke ordet "åpenbaring" i stedet for fantasi, men det betyr kanskje noe av det samme.

Jeg har ingen religion og vil heller ikke ha en, så det er nok grunnen til at noen folk blir forbanna. 🙂

Endret av aig
Lenke til kommentar
aig skrev (7 timer siden):

Jeg er stolt av Odins kulturarv, derfor ser jeg ham overalt i Norden.

Jeg er vel tildels stolt av den Norrøne kulturarven jeg også, men er uenig i at det er Odins kulturarv. 

Sitat

Han er en personlig venn av meg, slik som Kristus er en "fantasivenn" for de kristne, som sagt av noen stygge tunger.

Er det på noen annen måte enn Skybert er Albert Åbergs venn? 

Sitat

Jeg har ingen religion og vil heller ikke ha en, så det er nok grunnen til at noen folk blir forbanna. 🙂

Hvem blir forbanna? Men det virker jo på meg som du har en religion. Hvorfor mener du at du ikke har det? 

Har jeg misforstått når jeg forstår deg til å tro på Odin som et guddommelig eller overnaturlig vesen? Hvis du gjør det, er det jo nettopp en religion du har, selv om den ikke er organisert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/1/2023 at 10:33 AM, Capitan Fracassa said:

Hvem blir forbanna? Men det virker jo på meg som du har en religion. Hvorfor mener du at du ikke har det? 

Har jeg misforstått når jeg forstår deg til å tro på Odin som et guddommelig eller overnaturlig vesen? Hvis du gjør det, er det jo nettopp en religion du har, selv om den ikke er organisert. 

Å leve uten religion er for noen det samme som blasfemi. Derfor blir noen provosert.

Jeg var på en åndelig reise og da erfarte jeg bl.a. at Odin ikke er død. Om du vil klassifisere vikingtroen som religion er opp til deg, men jeg har ikke sagt at Odin er min herre.

Det er nok best for meg å heller si at jeg har en livsstil, det blir mest korrekt.

Endret av aig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...