Gå til innhold

Hvilken tid på året er det best å reise til Tyrkia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært der to ganger (2012,2015)

Første gangen var jeg der i april. Da husker jeg det var ca 15 grader og ellers fint vær. Litt kaldt til bading og sånt, men helt fin temperatur. 

Andre gangen var jeg der i juli. Da var det 35 grader og du ble godt svett hvis du gikk rundt mye. 

Ergo, skal du vandre rundt mye? Da bør du dra på våren.

Endret av Deechon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (2 timer siden):

Jeg har vært der to ganger (2012,2015)

Første gangen var jeg der i april. Da husker jeg det var ca 15 grader og ellers fint vær. Litt kaldt til bading og sånt, men helt fin temperatur. 

Andre gangen var jeg der i juli. Da var det 35 grader og du ble godt svett hvis du gikk rundt mye. 

Ergo, skal du vandre rundt mye? Da bør du dra på våren.

Var du ved middelhavskysten (Analya..)? Jeg tenker nord i landet, opp mot Svarethavet. Der er det 3-4 grader kaldere tror jeg. Jeg tenker at kanskje mai er best. Men tenker juni kan gå om jeg har hotell med Aircondition. Juli og august er utelukket.

Lenke til kommentar
Kjell Sande skrev (3 timer siden):

Men tenker juni kan gå om jeg har hotell med Aircondition.

Du drar vel ikke dit for å sitte på rommet?

Kjøleskap skrev (3 timer siden):

Vil si mai er best for de fleste reisemål i nærheten av middelhavet. Sommerlig, men ikke for varmt, godt med dagslys og ikke for mange turister.

Er enig i at mai er best for sightseeing og naturopplevelser. Det er ofte fint også tidligere på året, men da er det mere sjangsespill.

Slutten av september og begynnelsen av oktober er best for badeferie rundt Middelhavet. Det er varmt i vannet, de verste hetebølgene er over, været er stabilt og det er mindre turister slik at prisene er lavere og det er mindre stress. Flere steder stenger mange tilbud i løpet av oktober selv om været er bra så gjør litt lokal research om hva som stenger når.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (5 timer siden):

Styr unna Tyrkia og kom heller hit til Kreta 🙂

Jeg unner ikke Erdogan en eneste turist slik han ustanselig terroriserer og truer Hellas.

Selv Norge klager Amnesty på og folk har en rekke grunner til å boycotte Norge. Så listen med land det er greit å besøke kan ble veldig kort.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...