Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vann tas inn under sentrifugering


Anbefalte innlegg

Har en Miele W 1714 kjøpt i februar 2013. På noen av vaskeprogrammene tar den plutselig inn vann under sentrifugeringen. Den stopper, begynner på nytt og det samme skjer. Som regel er vasken temmelig våt når programmet er slutt. Problemet begynte for to-tre år siden. Noen med lignende erfaringer? Noen råd?

Asbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unni N skrev (20 timer siden):

Har en Miele W 1714 kjøpt i februar 2013. På noen av vaskeprogrammene tar den plutselig inn vann under sentrifugeringen. Den stopper, begynner på nytt og det samme skjer. Som regel er vasken temmelig våt når programmet er slutt. Problemet begynte for to-tre år siden. Noen med lignende erfaringer? Noen råd?

Asbjørn

Hvis maskinen tar inn vann samtidig som den sentrifugerer, så er det noe riv ruskende galt. Hvis den tar inn vann etter at den har sentrifugert så kan det være riktig da det kan være sentrifugeringer mellom skyllingene.

Hvis det er feil i elektronikk/programmer så må/bør det repareres av fagfolk, eller bytte maskin. Miele vaskmaskiner er solide og kan holde ganske lenge så det kan være lønnsomt å reparere, men W 1714 var en rimelig modell så det er kanskje lurest å bytte den ut hvis den svikter.

Lenke til kommentar

Mine foreldre kjøpte nylig ny maskin fra Asko. Researchen tyder på at Miele flyter videre på et godt rykte fra gamle dager, men ikke er så bra lengre. Selgeren kritiserte servicen fra leverandøren, og anbefalte Asko.

Deres gamle var Miele, den holdt i 13 år før en rar elektronikkfeil gjorde den håpløs i bruk.

Jeg påstår ikke å kjenne sannheten, men opplever ikke Miele som så mye bedre enn alt annet.

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Mine foreldre kjøpte nylig ny maskin fra Asko. Researchen tyder på at Miele flyter videre på et godt rykte fra gamle dager, men ikke er så bra lengre. Selgeren kritiserte servicen fra leverandøren, og anbefalte Asko.

Deres gamle var Miele, den holdt i 13 år før en rar elektronikkfeil gjorde den håpløs i bruk.

Jeg påstår ikke å kjenne sannheten, men opplever ikke Miele som så mye bedre enn alt annet.

Man bør vel ikke stole på selgerne... Servicen fra leverandør er ikke som i før, hverken for Miele eller Asko. Når det gjelder hjemmeservice så har vel Miele egne folk i de største byene, men hvis du bor litt utover i landet så er det samme repreratør/verksted uansett om det er Miele eller Asko, eller andre kjente merker.

Miele har fortsatt som filosofi å lage vaskemaskiner som skal tåle 20 års normal bruk, og det er de alene om. Hvis du åpner vaskemaskiner så er det Miele og Asko som kraftigere og mer forseggjorte konstruksjoner enn de andre merkene. Normalt er det Miele som holdert lengst og Asko på andreplass, men det er selvfølgelig avvik og varierende erfaringer. Når Miele og Asko vaskemaskiner svikter litt for tidlig så er det vanligvis elektronikken som går, mens det mekaniske holder. På de fleste andre, og særlig billige maskiner, så ryker ofte oppheng og mekanikk vel så ofte som elektronikk/styring.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Unni N skrev (På 10.1.2023 den 10:08 PM):

Har en Miele W 1714 kjøpt i februar 2013. På noen av vaskeprogrammene tar den plutselig inn vann under sentrifugeringen. Den stopper, begynner på nytt og det samme skjer. Som regel er vasken temmelig våt når programmet er slutt. Problemet begynte for to-tre år siden. Noen med lignende erfaringer? Noen råd?

Asbjørn

Har samme problemet her med min W9581 nå. Den sentrifugerer dårlig, og når man kjører separat sentrifugeringsprogram oppfører den seg nøyaktig som beskrevet i sitatet. Forsøkte å ta strømmen og så kjøre ny sentrifugering, og da funket det perfekt. Men i neste runde var den like dårlig.

Maskinen er fra 2012, og den har fått kjørt seg hardt i alle årene, men dette virker som en software-feil og ikke en mekanisk feil. Har dog liten lyst til å få servicetekniker til den da jeg har dårlig erfaring den lokale Miele-teknikeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...