Gå til innhold

1070TI Founders Edition


Hoon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du vil selge kjapt rundt 1000kroner.
Hva folk på finn forlanger og hva dem til slutt selger for er ikke det samme.
1070TI er etter dagens standard ikke noe å skryte av.
At det er founders edition betyr bare at det var ekstra dyrt, og faktisk muligens har dårligere kjøling en andre.
Og markedet for skjermkort er oversvømt.

Jeg vurderte å kjøpe brukt 30xx kort selv men fant ut jeg heller kjøper nytt.
Fant folk som hadde kort liggende ute i månedsvis som nektet å svare når jeg kom med bud. Eller kjeftet på meg når jeg kom med et lavere bud.
Like greit å kjøpe nytt med tanke på at bruktmarkedet i Norge ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Eskove skrev (11 minutter siden):

Eller kjeftet på meg når jeg kom med et lavere bud.

Ikke verd å bruke tid på slike selgere/kjøpere.. Har opplevd ganske teit oppførsel på finn men også veldig fine opplevelser og. En veldig mixed bag. 

Et slikt kort klarer du nok ikke å få mye penger for. Har selv hatt et 980 ti kort der ute en stund men da med en noe urealistisk pris så sikkert derfor jeg ikke har fått solgt det 😅 men har heller ikke vært i noe hastverk med å selge den heller. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
bshagen skrev (18 minutter siden):

Founders Edition kom med 10-serien, og det var bare et navn for referansemodellene. De var ikke dyrere enn custom-korta, snarere så var de de billigste

Jeg har sett nettbutikker ta mer penger for founders edition, mulig veiledende var rimeligere men var ikke uvanlig at dem var noen prosent dyrere en tilsvarende kort uten det navnet.

Lenke til kommentar
Eskove skrev (1 time siden):

Om du vil selge kjapt rundt 1000kroner.
Hva folk på finn forlanger og hva dem til slutt selger for er ikke det samme.
1070TI er etter dagens standard ikke noe å skryte av.
At det er founders edition betyr bare at det var ekstra dyrt, og faktisk muligens har dårligere kjøling en andre.
Og markedet for skjermkort er oversvømt.

Hadde slått til glatt på eit 1070ti til 1000 kr. GTX 1060 ligg rundt 800-1000. 1070ti bør vera verdt ein del meir.

Lenke til kommentar
MKap skrev (2 minutter siden):

Hadde slått til glatt på eit 1070ti til 1000 kr. GTX 1060 ligg rundt 800-1000. 1070ti bør vera verdt ein del meir.

hva selger på finn ber om og hva dem får er ikke det samme.
Se hvor gamle annonsene er. de fleste er som regel flere mnd gammel da ingen er villig til å betale de prisene.
1000kroner er om man vil selge det fort.

 

Lenke til kommentar
Eskove skrev (1 minutt siden):

hva selger på finn ber om og hva dem får er ikke det samme.
Se hvor gamle annonsene er. de fleste er som regel flere mnd gammel da ingen er villig til å betale de prisene.
1000kroner er om man vil selge det fort.

Det er klart ein får selt fort om ein legg seg langt under marknadspris.

Det er lite kultur for pruting i Noreg, og ein god del av det som ligg på Finn går til annonsert pris. Om ein legg seg ca. likt med dei billegaste tilsvarande alternativa vil ein antakeleg fint få selt for den prisen innan rimeleg tid. Dei fleste 1060 eg har sett på i det siste til under 1000 kr var borte innan 2 veker. Dei som ligg ute til det dobbelte blir så klart ikkje selde.

Forstår ikkje påstanden om at lågaste realistiske pris på Finn ikkje samsvarer med marknadsverdi (forutsatt at produktet ikkje er veldig unikt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
bshagen skrev (1 time siden):

Founders Edition kom med 10-serien, og det var bare et navn for referansemodellene. De var ikke dyrere enn custom-korta, snarere så var de de billigste

Er det slik at de som regel følger MSRP og kun kan kjøpes direkte fra Nvidia, er det slik det der funker? Ikke helt innafor emne i tråden men noe jeg funderte på. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (57 minutter siden):

Er det slik at de som regel følger MSRP og kun kan kjøpes direkte fra Nvidia, er det slik det der funker? Ikke helt innafor emne i tråden men noe jeg funderte på. 

Før så kunne alle AIB lage Founders Edtion, jeg har to stk fra MSI her nå (1080ti). Men nå ser det ut som at man må kjøpe FE direkte fra Nvidia. Synd, for det er de mest prisgunstige, særlig for de som skal vannkjøle de 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...