Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lett.

Start programmet og del ut noen kataloger.

Så velger du connect og henter listen over public huber også velger du en å koble deg til.

Når du er tilkoblet får du opp en liste over alle brukerene og når du dobbeltklikker på brukernavnet får du opp en liste over alle filene denne personen har. For å hente ned en fil velger du denne også trykker du på download.

Dersom du ikke får kontakt med noen folk så kan det hende at du må velge passive mode under settings.

 

Så enkelt er det. :smile:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-09 17:19, runegri skrev:

Det er lett.

Start programmet og del ut noen kataloger.

Så velger du connect og henter listen over public huber også velger du en å koble deg til.

Når du er tilkoblet får du opp en liste over alle brukerene


 

Så langt er jeg med...

 

Quote:


og når du dobbeltklikker på brukernavnet får du opp en liste over alle filene denne personen har. For å hente ned en fil velger du denne også trykker du på download.

Dersom du ikke får kontakt med noen folk så kan det hende at du må velge passive mode under settings.


 

Men her sliter jeg litt; når jeg dobbelklikker en bruker, kommer han ned i listen som heter "Queue". Derfra forstår jeg ikke helt hva som skal skje...

 

 

Eivind.

 

[ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-03-09 17:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-09 17:28, Spaz skrev:

Skjønner ikke hvorfor du ikke leste Help-filen som fulgte med programmet. Der står det en fyldig og god beskrivelse av hvordan du bruker programmet.


 

Tjaeh... Det var kanskje litt dumt, men jeg får skylde på en kombinasjon av latskap, at man langt fra alltid finner det man leter etter i sånne help-filer, og at jeg trodde det skulle være like lett som Napster, Morpheus, div. Gnutella osv...

 

[ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-03-09 17:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-09 17:37, GeeZuZz skrev:

det enkleste er å søke etter det du vil ha. i søke resultatene, ser du etter noen med ledig slots.

(f.eks. 0/3 slots betyr ingen ledige - at du må "stå i kø" - sikert noe som er tilfelle hos deg).


 

Får jeg beskjed hvis den ikke finner noe?

Når jeg søker, blir den bare stående uten at det skjer noe. Hvor lang tid kan det ta (eksempelvis)?

Lenke til kommentar

Hvis ikke søket ditt gir noe resultater er nok årsaken mest sannsynlig at du kjører med firewall på.

Hvis dette er tilfelle så gå inn på settings/connection å velg passive mode istedet for active.

 

DC kan være noe vanskelig å bruke i starten ettersom "layouten" er ubrukelig. Men DC er alikevel et utrolig bra program.

 

 

Mvh

Anders

 

_________________

AMD Athlon XP1800+

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

512 DDR RAM

IN-Win S506 300W Kabinett

Titan CPU Cooler <29DB

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-09 23:37 ]

Lenke til kommentar

Layouten er ikke alverdig, men da er jo DC++ et alternativ. Bruker samme nettverket, men du slipper reklamebanneren og det tar opp langt mindre ressurser.

 

Den orginale DirectConnect-klienten har jo så mange memory-leaks at det går nesten ikke å bruke den. Står den på noen timer, kverker den jo hele systemet før den til slutt krasjer.

Lenke til kommentar

Synd at på de beste hubbene så må du åpne 3 slots! Med min 704/128 telenor adsl så går det ikke akkurat fort... Med en gang all min ut hastighet er brukt opp, (ca 12kb/sek.)så downloader jeg MAX 10 kb sek.! arg arg, skal bytte til NextGenTel så for som mulig!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-09 23:24, arehb skrev:

Dette er latskap!


 

Med mulighet for at jeg misforstår meningen din (og i så tilfelle unnskylder jeg, men jeg antar du hentyder til posten):

 

Står der noe i forumets regler at man ikke får poste uten at man først har lest readme/help-filen/instruksjonsboken/spurt i butikken osv.??!?

 

Hvis jeg synes det er noe drit å lese help-filer, og heller ønsker svar fra brukere som allerede bruker programmet, er vel det min sak? Eller?

 

Bland deg utenom! Du er jo ikke nødt til å lese?

 

--- ---

 

Til dere andre:

 

Takk for hjelpen - jeg tror jeg har forstått det grunnleggende nå. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...