Gå til innhold

Spinning - Bør man ha spinningsko?


Anbefalte innlegg

Med travel hverdag har det blitt lite tid til trening de siste årene, men det er det nå på tide å gjøre noe med. 
Har gått til innkjøp av en spinningsykkel som jeg nå bruker 2-3 ganger i uka med foreløpig mål om å forbedre kondisen og komme meg litt ned i vekt.

Sykkelen har pedaler uten klikkfunksjon, men med remmer til å feste føttene i. 
Foreløpig har jeg tenkt at sko er vel ikke så nøye, så bare brukt noen gamle utbrukte joggesko jeg hadde stående. 

Spørsmålet mitt er - er det noe poeng i å skaffe seg egne spinningsko? 
Ser at disse skal være ganske stive, som blir den rake motsetning av de skoene jeg bruker nå. Pedalene på min sykkel er dog uten klikksystem. Er da hele poenget med egne spinningsko borte, eller bør man ha det også til pedaler med stropp?

 

Endret av dundersalt123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har holdt på med spinning som en del av min trening i noen år, tidligere på egen hånd (fot?), nå mest på spinningtimer på treningssenter. Alle syklene her har kombipedaler, med klips på en side og stropp på andre siden. Jeg brukte tidligere hallsko/treningssko i stroppen, men etter at jeg kjøpte spinningsko med klips er opplevelsen en helt annet. Den stive sålen gjør at man får bedre effekt både på trykk og (enda mer) på trekk når man spinner, og klipsene gjør det raskt og enkelt å koble seg til og fra sykkelen. Prøv skoene først, de er ofte små i størrelsen. Hvis du kan tenke deg å kjøpe brukt, ligger det mange på finn.no (noen er nye, feilkjøp/feil størrelse). 

Endret av zanta
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...