Gå til innhold

Endre fra bedrift til privat PC


LohneASA

Anbefalte innlegg

vidor skrev (12 timer siden):

Du skal ikke trenge å reinstallere maskinen. Det finnes verktøy for å sette/nullstille Admin-passord.

Kommer selvfølgelig ikke på hvilket program jeg brukte for å ordne dette selv for et par år siden, men det nullstilte Admin-passordet. Lastet ned en .ISO av en CD og bootet den, så ordnet programmet som var et av flere nullstillingen. Når jeg bootet maskinen til Win10 etterpå kunne jeg logge inn som Admin uten passord.

Hvis du googler litt så finner du nok en løsning.

Du tenker nok på Ultimate boot cd. Fungerer fint til å knekke admin passord på lokalbruker slik han får resatt passordet å formatert pc'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, xClaymanx said:

Du tenker nok på Ultimate boot cd. Fungerer fint til å knekke admin passord på lokalbruker slik han får resatt passordet å formatert pc'en

Fortusatt at disk ikke er kryptert (normalt sett via MS BitLocker), noe enhver bedrift med et vist forhold til sikkerhet vil gjøre. 

I utgangspunktet kan man vel bruke recovery mode eller installasjons-cd for Windows og starte opp kommandolinje derfra, og videre slette passord på brukere. Men igjen, det krever at ikke disk er kryptert. Her er det vel potensielt også en forskjell mellom AD-brukere og lokale brukere.

Lenke til kommentar
NULL skrev (1 minutt siden):

Fortusatt at disk ikke er kryptert (normalt sett via MS BitLocker), noe enhver bedrift med et vist forhold til sikkerhet vil gjøre. 

I utgangspunktet kan man vel bruke recovery mode eller installasjons-cd for Windows og starte opp kommandolinje derfra, og videre slette passord på brukere. Men igjen, det krever at ikke disk er kryptert. Her er det vel potensielt også en forskjell mellom AD-brukere og lokale brukere.

Eller bare ta maskinen tilbake til hvor han fikk den fra og be om en fresh install. Normale bedrifter vil ikke gi fra seg en maskin som er innmeldt i domene til en person som har sluttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...