Gå til innhold

Betalt for vare som ikke har blitt levert


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte (og betalte) for en vare (som var på lager i følge nettsiden deres) via en norsk nettbutikk 31.10.2022. Mottok med en gang ordrebekreftelse og angrerettskjema på e-post. Da jeg ikke hørte noe mer sendte jeg 17.11.2022 en e-post hvor jeg spurte om når jeg kunne forvente varen levert. Denne e-post ble ikke besvart (de lover på sin nettside svar på e-post innen 24 timer). 18.11.2022 sendte jeg en ny e-post hvor jeg ønsket min ordre kansellert og ba om pengene tilbakebetalt snarest. Denne e-posten ble heller ikke besvart.

Jeg betalte for varen via Svea Checkout, men har ikke klart å finne ut om det gir meg noen ekstra trygghet.

Hva er neste steg? Jeg vil gjerne ha pengene tilbake. Produktet jeg var ute etter har jeg allerede handlet fra en annen butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (9 timer siden):

Veldig smart å bruke kredittkort eller f.eks PayPal. Da er det mye enklere å ordne tilbakebetaling fra useriøse butikker, siden butikken ikke trenger å ordne tilbakebetaling, men betalingspartner ordner det for deg når butikken "går silent".

Jeg er klar over det, men har aldri hatt problemer tidligere, så da er det for lett å tenke at "det skjer ikke meg".

Jeg sjekket at butikken jeg handlet fra var i Brønnøysundregisteret, og tenkte det var nok. Neste gang betaler jeg heller et par hundrelapper mer og handler fra en kjent butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...