Gå til innhold

Er VR sett kompatibel for venstrehendte også?


Anbefalte innlegg

Det jeg har lurt på en stund nå, er VR sett kompatibel for venstrehendte også? Jeg er venstrehendt, og må holde pil og buen motsett vei. Samme med haggla også, og andre våpen, skjold osv.

Er det noen som vet om dette lar seg gjøre med VR settet?

 

Forresten, jeg har ikke VR sett ikke riktig enda.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

Jeg har selv Rift S og den kan du endre slike innstillinger på. Men det kommer an på hvilket spill du spiller. De fleste spillene jeg har spilt i VR har hatt støtte for slike endringer. 

Lenke til kommentar

Varierer fra spill til spill. Men som Ommia sier de fleste spill lar deg velge "main hand"

I noen tilfeller har det jo ikke så mye å si da den hånda du griper med, er den du bruker. Feks i mange skytespill har du et vist antall steder å putte, våpen og du velger selv hvilken hånd du bruker.

Eller for eksempel i spill som blade and sorcery.  Så bruker du den hånda du vil brukem vil du holde sverdet med venstre og skjoldet med høyre bare gjør du det.

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (11 timer siden):

Varierer fra spill til spill. Men som Ommia sier de fleste spill lar deg velge "main hand"

I noen tilfeller har det jo ikke så mye å si da den hånda du griper med, er den du bruker. Feks i mange skytespill har du et vist antall steder å putte, våpen og du velger selv hvilken hånd du bruker.

Eller for eksempel i spill som blade and sorcery.  Så bruker du den hånda du vil brukem vil du holde sverdet med venstre og skjoldet med høyre bare gjør du det.

 

Når det kommer til vanlig håndkontroller, da klarer jeg fint med standard oppsettet. Det bli faktisk fort problematisk når det kommer til VR og de to stikkene i begge hånda. Så, utifra det du sier Gunfreak, så håper jeg virkelig at de spillene jeg har som er VR kompatibel virkelig støtter venstrehendte. Når den dagen faktisk kommer, at jeg faktisk ordner meg VR. 😑😑 

Jeg stoler på det @Omnia vincit amor sier at man kan bytte om. 😊👍

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...