Gå til innhold

Mellomvalgene i USA 2022


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (33 minutter siden):

Jeg mener at de ikke tar sider. De presenterer nyhetene uten og ta en side, det er helt normalt, men ikke i USA.

Du tar en side når du rapporterer mer progressive synspunkter enn konservative, selv om du ikke kommenterer om det 

  • Overall, we rate PBS NewsHour slightly Left-Center Biased based on story selection that slightly favors the left and High for factual reporting due to in-depth, well-sourced information and a Reasonable fact check record.
  • https://mediabiasfactcheck.com/pbs-news-hour/
Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (57 minutter siden):

Akkurat hvordan unngår man og gjøre det da ? GOP er så høyrevridde nå at det er nærmest umulig, uansett samme om de er bittelitt til venstre for sentrum, det er ikke poenget, poenget er at de er nøytrale i nyhetsformidlinga. 

Da er ABC, CBS og NBC nøytrale også ifølge din definisjon 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (26 minutter siden):

CBS og NBC er alt annet enn nøytrale i nyhetsformidlinga de har en meget tydelig slagside. Så jeg forstår ikke helt hvordan de blir nøytrale i ifølge min definisjon.

De presenterer hver dag nyheter uten deres egne politisk kommentar, men de gjør akkurat som PBS og intervjuer/viser mer progressive synspunkter enn konservative.  
 

 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (9 minutter siden):

Både CBS og NBC har en tydelig politisk slagside. De støtter demokratene og de er ganske så tydelige på akkurat det. 

https://mediabiasfactcheck.com/nbc-news/
 

Dette støtter ikke din mening.  

  • Overall, we rate PBS NewsHour slightly Left-Center Biased based on story selection that slightly favors the left and High for factual reporting due to in-depth, well-sourced information and a Reasonable fact check record.
  •  
  • Overall, we rate NBC News Left-Center biased based on story selection and word choices that moderately favor the left and High for factual reporting due to proper sourcing and a reasonable fact check record.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke du helt forstår hva nøytral nyhetsformidling betyr.

Vis meg et NBC eksempel.  NBC nightly News og PBS viser ingen politiske kommentar, de har ingen Hannity eller Carlson, deres bias vises bare fordi de viser mer progressive enn konservative synspunkter.  Ingen av dem er nøytral i deres «story selection» men er nøytral i at deres egne meninger ikke presenteres 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er mellomvalgene over. Warnock (D) slo Walker (R) med grei margin også i omvalget i Georgia. Han er ca. 95.000 stemmer foran, med 99% telt opp.

Dermed endte senatet 51-49 fordel demokratene. Seieren i går er veldig gunstig for demokratene, da de ikke lenger vil være like avhengige av konservative Joe Manchin som ofte stemmer med republikanerne. 

Dette er det første mellomvalget siden 1934 at den sittende presidenten ikke mister en eneste senator.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...