Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg ute av trening på å bedømme det motsatte kjønn?


Gjest b36ad...35f

Anbefalte innlegg

Gjest 815ea...1e1
Baranladion skrev (26 minutter siden):

Jeg ville endret litt på analogien her.... Det er uhorvelig mange mennesker på feks Tinder, å si at nær alle disse er lik menneskene som går på rølpete bare blir litt far-fetched for min del

En bedre analogi, er å si at Tinder = Oslo, og at menneskene på den = barer. Noen finner du på rølpete brunpub, andre finner du på en jazzpub. Det er mye rart, det er mye normalt og det er mye bra på tinder. 

 

På disse appene, så vel som på de forskjellige type barer, så er det nok naturlig å "sikte høyt", man prøver seg på de man finner mest attraktive. Det er forsåvidt ok, men jeg bruker alltid litt tid på selve appen med samtale før jeg vurderer om det er verdt å gå på date. På den måten kan man minske muligheten for at daten blir rar, klønete eller kjedelig. Så kan man heller ikke skrive i evigheter, da dør det ut, så man må finne en mellomting, der man blir nok kjent med personen og personens verdier slik at man kan ta en ordentlig vurdering på om en date er verdt det, selvom vedkommende ser smashing ut på bildene. 

Ja, man sikter høyt, når daten filmer pølsa si etter første treff. Hva betyr å «sikte høyt» egentlig? Bare gå etter den mest sexy og fotogene profilen man kan - uten å bry seg om man deler interesser o.l., selv om egentlig vet at det er urealistisk, og personen kan lett finne noen som både er yngre og penere? Og ikke bry seg om de andre personlige kvalitetene til personen? Skulle ikke være overrasket om OP er selv skyldig i dette. Ellers angående mine analogier, så kan man alltids nyansere mer, men jeg prøver å forklare mekanismene (til beste evne) uten å lage en vegg av tekst.

Disse appene har en tendens til å bringe ut det absolutt mest overfladiske og kyniske i mennesker, og kvinner generelt er mindre reflektert på dette området, ettersom de generelt sett ikke må jobbe like hardt som mannen for å få en date eller ta initativ. Jeg har også truffet oppegående damer på disse appene, men man brenner seg så mye underveis, ar det er rett og slett ikke vært det i mine øyne, så sant man ikke får full klaff ganske kjapt. Men det er selvsagt min personlige mening.

Og hvis man er vakker eller superkjekk, og kan velge og vrake, hvorfor da bruke tid på disse appene i det hele tatt, annet enn å være enn promiskuøs flyfille/rundbrenner? Det er selvsagt ok for noen, men jeg vil ikke slå meg til ro med dame som har ligget rundt i det vide og breie. Det har en tendens til å gjøre kvinner selvsentrerte, kyniske og emosjonelt avstumpede, og er også gjerne et uttrykk for diverse baggasje fra barndom eller tidligere i livet.

Anonymous poster hash: 815ea...1e1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest b36ad...35f
Gjest be486...3bf skrev (2 timer siden):

Ta trådstarter, for eksempel, som tilsynelatende ikke har noen som helst slagplan for hvordan hun skal gå frem for å finne en bra mann, og tydeligvis tror at bra menn byr seg frem gratis på nett, at det er bare å plukke.

Hvordan legger man en slagplan for å få en bra mann? 
Selvsagt tror jeg ikke det er bare å plukke. Dette er en merkelig konklusjon

kremt skrev (5 timer siden):

Kvinner sier ofte at "Alle menn er like, de er noen svin alle sammen". Jeg vil si dette er feil. Det er bare at de går etter helt feil menn. Alle menn DU velger er muligens noen svin. Så hvorfor velger du akkurat som du gjør? Du kan helt sikkert få deg kølle ganske kjapt, men de menn som er ute etter forhold har nok mer tålmodighet enn som så. Kvinner kan få seg så mange menn de vil, men til syvende og sist er det menn som bestemmer om de vil være i et forhold med deg.

Menn jeg har valgt tidligere er ikke noen svin. Og det er antakelig ikke disse to heller. Men de oppførte seg ikke spesielt hyggelig og normalt mot meg. 

Gjest 815ea...1e1 skrev (1 time siden):

La meg gjette, du går fram slik som mange andre damer gjør på disse appene. Det florerer av middelmådige damer som på død å liv skal konkurrere om de 10-15% kjekkeste og kuleste på appene, dvs. menn som investerer veldig mye tid og krefter på Tinder m.fl. på å fremstå mest mulig attraktiv (hvorfor, tror du?).

Det blir litt som å gå på en rølpete bar og gå etter "bad boys", og deretter sutre og klage over at "alle menn er teite". Nei, de fleste menn er oppegående og ordentlige, men problemet er heller kvinner med et korttenkt og naivt forhold til disse appene. På tross av dagens politiske korrektheter, så gjelder de klassiske dating-mekanismene fremdeles i 2022,  og især på dating-apper.

Kvinner som er helt midt på treet (alt etter bildene man legger ut), vil kunne oppleve å bli bombadert av likes fra mannfolk som ikke ser deg som kjæreste- eller kone-materiale, men som bare vil ha noen omganger i køya, og så gå videre til neste "offer". Altfor mange kvinner som lar seg velvillig "lure", samtidig som de får et oppblåst selvbilde mht. hvem de tror er villig til å ha dem som samboer/kone - for en stund i hvert fall.

Har vært av og på sjekke-apper i 2-3 år, og bestemte meg nylig for å logge permanent. Det er svært vanskelig å finne en kvalitetsdame på disse appene (som ikke dater flere samtidig, som ikke ljuger/spiller spill, eller som ikke er rar og usosial osv.). Enhver dame som har vært på disse appene en lengre stund er et enormt "red flag", især over flere år - grunnet ubalansen som eksisterer mellom normalt attraktive kvinner og menn på disse appene. Jeg ville ikke ta i disse damene med en gripetang. Mest sannsynlig så har de blitt kyniske og korrumperte flyfiller, etter å spilt datingapp-spillet over lengre tid. Jeg har liten tro på at størsteparten av disse kvinnene, ville klare å forbli trofast i et lengre forhold i etterkant.

Selvfølgelig finnes det unntak, og man kan være heldig og finne "den utkårede" på en app, men det blir litt som å gå til en rølpete bar for å finne kvalitets konemateriale. Ja, det er mulig, men ikke særlig sannsynlig.

Så når jeg ser disse kvinnelige hjertesukkene slik som her, så må jeg himle med øynene. Det er en ganske spesiell type mann, som sender slike penis-videoer eller prøver å tvinge seg til sex på første date, hvis du ikke har signalisert noe slikt på forhånd. Du har nok gått etter den kjekkeste "bad boy" som liket deg på appen, i stedet for å velge noen mer fornuftig, realistisk og ordentlig. Hvordan var samtalen dere hadde på appen, før dere møttes? Nå kjenner jeg selvsagt ikke deg personlig, men fra erfaring etter noe tid på disse appene, og etter å ha lest/hørt liknende sutring fra andre damer, så tror jeg du har deg selv mest å takke.

Anonymous poster hash: 815ea...1e1

Jeg leser profiler og velger de som er interessante. Eller som virker interessante. Klart at utseende har noe å si, men de to jeg hat møtt er helt midt på treet begge to. Ikke blant de kjekkeste i det hele tatt. Jeg velger dem ofte bort av de årsaker du skriver. Dessuten er mine preferanser mer pappakropp enn superkropp.

Men det må jo være dømmekraften min som svikter her. Alle samtaler har vært hyggelig før vi har møttes. Med spørsmål som hva man jobber med, hva man gjør på fritiden og en god dose humor. 

Gjest d4070...73d skrev (55 minutter siden):

Folk er ikke vanskelig å lese. Men valgene man gjør har konsekvenser. Det er ikke mer komplisert enn det. Den og den egenskapen liker jeg, så da ser jeg bort fra den og den egenskapen og håper det ikke eksploderer i fjeset mitt. Famous last words.

Anonymous poster hash: d4070...73d

Det er da ikke min feil at en fremmed mann forsøker å komme under klærne mine etter å ha snakket med meg i en time. Det er han alene som er skyld i det. Jeg sa tydelig «nei!» og «slutt!» men han holdt meg fast. 

Gjest 24ce6...159 skrev (46 minutter siden):

Hvite menn over 40 er søppel

Anonymous poster hash: 24ce6...159

Det er selvsagt feil! 

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf
47 minutes ago, Guest b36ad...35f said:

Hvordan legger man en slagplan for å få en bra mann? 

På samme måte som man legger en slagplan for å få en utdanning eller en jobb, lage en vellykket middag, bygge et solid hus.

Man må vite hva man vil oppnå og hvordan man går frem for å oppnå det. Og så må man utføre det på den måten man innser at er riktig - selv om det er krevende, kjedelig, slitsomt.

Når det gjelder det å finne en god mann, for eksempel, så krever det at man kjenner til gode menn og vet hvordan de fungerer og hva slags kvinner de ønsker å slå seg til ro sammen med.

Og så må man være den kvinnen.

Du sier du har funnet bra menn før, hvorfor er dere ikke sammen lengre, hvis det er slike menn du egentlig vil ha?

Det virker uansett som det er en stund siden, og både du og det utvalget du har å velge i, kan ha endret seg siden da. Da må man oppdatere seg og se på alle faktorer slik de foreligger, per i dag.

Jeg skriver dette, fordi du svarer til dels så frekt som kun en deilig 20-åring kan komme unna med…

Anonymous poster hash: be486...3bf

Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf
18 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

Hva er en "bra mann"?

Akkurat det er det viktigste spørsmålet her, etter min mening, og deretter, om man finner disse mennene på dating-apper.

Hvis ikke man gjør det, så er det virkelig bortkastet å være på dating-apper.

Anonymous poster hash: be486...3bf

Lenke til kommentar
Gjest b36ad...35f
Gjest be486...3bf skrev (10 minutter siden):

På samme måte som man legger en slagplan for å få en utdanning eller en jobb, lage en vellykket middag, bygge et solid hus.

Man må vite hva man vil oppnå og hvordan man går frem for å oppnå det. Og så må man utføre det på den måten man innser at er riktig - selv om det er krevende, kjedelig, slitsomt.

Når det gjelder det å finne en god mann, for eksempel, så krever det at man kjenner til gode menn og vet hvordan de fungerer og hva slags kvinner de ønsker å slå seg til ro sammen med.

Og så må man være den kvinnen.

Du sier du har funnet bra menn før, hvorfor er dere ikke sammen lengre, hvis det er slike menn du egentlig vil ha?

Det virker uansett som det er en stund siden, og både du og det utvalget du har å velge i, kan ha endret seg siden da. Da må man oppdatere seg og se på alle faktorer slik de foreligger, per i dag.

Jeg skriver dette, fordi du svarer til dels så frekt som kun en deilig 20-åring kan komme unna med…

Anonymous poster hash: be486...3bf

Jeg er ikke sammen med de lenger fordi jeg ikke ønsket det.

Det er jo ikke sånn at noen skal bli en annen for å finne en partner. Endre på vaner og slikt, ja, men endre seg som person er faktisk mer dumt enn smart. Man er den man er uansett.

Og det å sitte og legge en plan med delmål og det hele for å finne en god mann har jeg ikke helt troen på. De aller fleste menn er gode menn, men jeg traff to av de sure eplene

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf
1 minute ago, Guest b36ad...35f said:

Jeg er ikke sammen med de lenger fordi jeg ikke ønsket det.

Det er jo ikke sånn at noen skal bli en annen for å finne en partner. Endre på vaner og slikt, ja, men endre seg som person er faktisk mer dumt enn smart. Man er den man er uansett.

Og det å sitte og legge en plan med delmål og det hele for å finne en god mann har jeg ikke helt troen på. De aller fleste menn er gode menn, men jeg traff to av de sure eplene

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Fordi du ikke ønsket det? Enda det er det du sier du ønsker deg?

Du vil ha en god mann, men vil ikke være en god kvinne?

Neivel, da har jeg ingen svar til deg.

Det blir rett og slett for lite fornuft her, og for mye ønskedrøm.

Full sympati med de mennene som faktisk ikke gidder det her. 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Lenke til kommentar
Gjest b36ad...35f
Gjest be486...3bf skrev (4 minutter siden):

Fordi du ikke ønsket det? Enda det er det du sier du ønsker deg?

Kan de ikke være gode menn selv om de ikke passer sammen med meg?

Gjest be486...3bf skrev (5 minutter siden):

Du vil ha en god mann, men vil ikke være en god kvinne?

Hvordan er jeg en dårlig kvinne?

Gjest be486...3bf skrev (6 minutter siden):

Det blir rett og slett for lite fornuft her, og for mye ønskedrøm.

Det er altså lite fornuft i å trekke seg fra dating med de to jeg har beskrevet? Og det er en ønskedrøm å finne en bra mann? Da begynner jeg å lure litt på hva du mener er en bra mann?

Gjest be486...3bf skrev (8 minutter siden):

Full sympati med de mennene som faktisk ikke gidder det her. 

Det har ikke vært noen menn som ikke «gidder det her». Kan virke som at du forsøker å lese noe jeg ikke skriver?

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf
4 minutes ago, Guest b36ad...35f said:

Det har ikke vært noen menn som ikke «gidder det her». Kan virke som at du forsøker å lese noe jeg ikke skriver?

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Så fint, da får du gå for de mennene da, problem løst :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Lenke til kommentar
Gjest b36ad...35f
Gjest be486...3bf skrev (1 minutt siden):

Så fint, da får du gå for de mennene da, problem løst :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Hele problemstillingen var vel at det er jeg som ikke «gidder det her». Hvis du tar utgangspunkt i førstepost, så vil det komme tydelig frem. Du tillegger meg nok en del både egenskaper og tanker som ikke stemmer. Ikle ulikt kvinner egentlig. Det var derfor jeg la dette ut på et forum med hovedvekt av menn, slik at de kan svare på det. 

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf
7 minutes ago, Guest b36ad...35f said:

Du tillegger meg nok en del både egenskaper og tanker som ikke stemmer. Ikke ulikt kvinner egentlig.

Jeg kjenner som sagt ingen kvinner som holder på sånn.

Men for all del, bare å spørre menn :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Lenke til kommentar
Gjest b36ad...35f
Gjest be486...3bf skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner som sagt ingen kvinner som holder på sånn.

Men for all del, bare å spørre menn :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Holder på hvordan?

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf
2 minutes ago, Guest b36ad...35f said:

Holder på hvordan?

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Vrir på alt jeg og flere andre sier, forsøker å få de som svarer deg til å fremstå som skurken, enda det er du som har et problem, og de forsøker å hjelpe, tolker ting vrangt, inntar offerrollen, skjeller meg ut for å være kvinne som du ikke vil høre på, spør likevel om og om igjen, osv osv osv…

…kort fortalt; adferd som enkelte menn holder ut med dersom dama er meget ung og lekker, men som man ikke kommer unna med senere i livet eller i rolige og stabile forhold.

Dette blir siste svaret fra meg. God kveld og lykke til videre i livet ditt :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf skrev (4 minutter siden):

Vrir på alt jeg og flere andre sier, forsøker å få de som svarer deg til å fremstå som skurken, enda det er du som har et problem, og de forsøker å hjelpe, tolker ting vrangt, inntar offerrollen, skjeller meg ut for å være kvinne som du ikke vil høre på, spør likevel om og om igjen, osv osv osv…

…kort fortalt; adferd som enkelte menn holder ut med dersom dama er meget ung og lekker, men som man ikke kommer unna med senere i livet eller i rolige og stabile forhold.

Dette blir siste svaret fra meg. God kveld og lykke til videre i livet ditt :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Jeg skulle gjerne likt alle innleggene dine, og håper du kan bidra mer her i tråden! 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest be486...3bf
1 minute ago, ITtraktor said:

Jeg skulle gjerne likt alle innleggene dine, og håper du kan bidra mer her i tråden! 

Takk for det :) 

Hadde ikke lyst til å ha denne tråden blant mine innlegg, og vet ikke om jeg har så mye mer å bidra med.

Vi ses nok igjen i andre tråder! :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Lenke til kommentar
Gjest b36ad...35f
Gjest be486...3bf skrev (29 minutter siden):

Vrir på alt jeg og flere andre sier, forsøker å få de som svarer deg til å fremstå som skurken, enda det er du som har et problem, og de forsøker å hjelpe, tolker ting vrangt, inntar offerrollen, skjeller meg ut for å være kvinne som du ikke vil høre på, spør likevel om og om igjen, osv osv osv…

…kort fortalt; adferd som enkelte menn holder ut med dersom dama er meget ung og lekker, men som man ikke kommer unna med senere i livet eller i rolige og stabile forhold.

Dette blir siste svaret fra meg. God kveld og lykke til videre i livet ditt :) 

Anonymous poster hash: be486...3bf

Oi! Haha. Deg om det. Jeg er ikke noe offer generelt jeg. Ikke har jeg skjelt deg ut heller. Det her er jo bare fantasi fra dim side. Litt overdramatisk. 

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar
Gjest e6598...931
1 hour ago, Guest b36ad...35f said:

Menn jeg har valgt tidligere er ikke noen svin. Og det er antakelig ikke disse to heller. Men de oppførte seg ikke spesielt hyggelig og normalt mot meg. 

En overraskende stor andel menn tror at dick-pics funker. 

 

 

Anonymous poster hash: e6598...931

Lenke til kommentar
Gjest b36ad...35f
Gjest e6598...931 skrev (1 minutt siden):

En overraskende stor andel menn tror at dick-pics funker. 

 

 

Anonymous poster hash: e6598...931

Det er mulig, men det er første gang jeg opplever det. Ble litt uvel

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar
Gjest b36ad...35f
Serpentbane skrev (2 minutter siden):

Kan ikke fatte og begripe at en dame skal ha problemer med å finne en mann. Er jo bare å sette seg på et utested og blunke til den første og beste stakkaren som er der alene 15 minutter før stengetid...

Skulle gjerne funnet en som ikke er ute etter sex første kvelden. 

Anonymous poster hash: b36ad...35f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...