Gå til innhold

Mobilen går i svart


XE800

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor mobilen min har begynt å gå i svart under telefonsamtaler? Med det mener jeg at skjermen er svart under hele samtalen uavhengig av hvor nær ansiktet mitt den er. Så jeg kan f.eks. ikke avslutte en samtale siden avslutt-knappen ikke vises (jeg må evt slå mobilen helt av manuelt) eller bestille taxi via tastevalg siden tastaturet ikke vises. Skjermen vises igjen noen sekunder etter at samtalepartner har lagt på. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt problemet? Gjelder en Sony Xperia XZs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobiler bruker ofte nærhetssensorer (Proximity sensor) for å skru av skjermen imens du holder telefonen inntil øret under telefonsamtaler. Ofte ligger sensoren bak skjermen, så du får nesten sjekke at skjermen ikke er tildekket av smuss eller andre ting (deksel etc) som kan få mobilen til å tro den holdes inntil hodet. Alternativt kan det være software som er problemet og du kan prøve en fabrikkresett av mobilen. Hvis ingen av de tingene hjelper så må du nesten vurdere om det er verdt å be selgeren om reklamasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...